ایران زمین

‌برگزاری جشنواره عشایری در داراب

در جشنواره عشایری که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در داراب استان فارس برپا شده است، مراسم جشن عروسی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۶۶۲

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان داراب با بیان این که دومین جشنواره عشایری داراب در روستای رکن‌آباد این شهرستان برگزار شده است، گفت: در این جشنواره، تولید زنده صنایع دستی عشایری به نمایش گذاشته شده و ضمن طبخ غذاهای سنتی و محلی از قبیل محصولات لبنی و دامی و نان از مدعوین و بازدیدکنندگان نیز پذیرایی می‌شود.

علیرضا پرویزی افزود: یکی از ویژه برنامه‌های این جشنواره، برگزاری مراسم عروسی دو نفر از جوانان عشایر روستای رکن‌آباد است که ضمن اجرای موسیقی محلی و بازی‌های بومی، مراسم اسب‌سواری عروس و داماد که از آداب و رسوم این عشایر است نیز به اجرا درمی‌آید./ فارس

آلودگی هوا، مدارس اراک را تعطیل کرد

استان مرکزی در حالی طی هفته گذشته شاهد بارش سنگین برف بود که طی روز گذشته مدارس شهرهای اراک و شازند این استان به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، مدارس ابتدایی و راهنمایی این دو شهر به دلیل رسیدن آلودگی هوا به چند برابر حد مجاز و ادامه آلودگی به دلیل ایستایی هوا تعطیل اعلام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز با بیان این که وجود فاکتورهای سمی و خطرآفرین در فضای اراک و شازند به حد بالایی رسیده است، گفت: به گزارش مرکز پایش آلودگی هوای استان مرکزی، میزان غلظت گاز سمی دی‌اکسیدگوگرد در هوای اراک در ساعت 18 شنبه گذشته، 140 واحد بود که حدود چهار برابر حد استاندارد (37 واحد) است. ضمن این که میزان غلظت لحظه‌ای ذرات معلق در هوای اراک نیز افزایش زیادی یافته است.

امیر انصاری یادآور شد: بخش اعظم غلظت دی‌اکسیدگوگرد موجود در هوای اراک و شازند به دلیل سوخت مازوت خطوط تولید انرژی الکتریکی نیروگاه شازند است و با توجه به حاد بودن شرایط آلایندگی هوای این شهر می‌طلبد که مسئولان وزارتخانه‌های نفت و نیرو، تعهدات تامین سوخت گاز این واحد را هر چه سریع‌تر عملی کنند./ ایرنا

باغ‌های شیراز آب رفته است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مساحت باغ‌های این شهر از 3000 هکتار به 1200 هکتار کاهش یافته است.

محمد حق‌نگر افزود: امروز شاهد اثر مخرب ساخت و سازهای بی‌رویه در باغ‌های بلوار نیایش، دینکان، زرگری، منصورآباد و بسیاری از نقاط تفریحی شهر شیراز هستیم که در صورت ادامه این روند، ظرف یکی دو سال آینده دیگر نشانی از این باغ‌ها نخواهد بود.

وی، ساخت و سازهای بی‌رویه را عامل نابودی باغ‌های شیراز دانست و ادامه داد: در صورتی که مالکان باغ‌های شیراز به تجمیع این باغ‌ها اقدام کنند می‌توانند مجوز احداث بنا در باغ‌های خود را دریافت کنند.

حق‌نگر گفت: صدور مجوز ساخت و ساز باید منوط به تجمیع باغ‌ها باشد تا با ساخت چند مجتمع مسکونی در گستره وسیعی از باغ‌های به هم پیوسته، نه فقط بخش اعظمی از فضای سبز شهری سالم باقی بماند بلکه ساکنان نیز با مدیریت بهینه از این فرصت به نحو مطلوب بهره ببرند./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها