اعضای باند موسوم به بوفالو که در سطح گسترده در تهران و چند شهر دیگر با جعل عنوان ماموران انتظامی از مردم سرقت می کردند ، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۴۴۳۷

سردار تقی زاده ، رئیس پلیس آگاهی تهران روز گذشته با اشاره به این خبر گفت : یکی از پرونده های مهمی که سال 83 در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار داشت سرقت ، اخاذی و کف زنی از سوی اعضای یک باند سارقان حرفه ای بود که در ادامه این سرقت ها چندین شکایت از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی برای پیگیری به این اداره ارجاع شد.

تحقیقات ویژه

تقی زاده افزود: با افزایش این شکایت ها سه تیم ویژه از ماموران در اداره عملیات با بررسی و تحقیقات ویژه متوجه شدند اعضای این باند با حضور در اطراف هتل ها ، مراکز خرید و برخی بانک ها ضمن شناسایی کسانی که پول به همراه دارند با نشان دادن بی سیم و کارت های جعلی و استفاده از خودروهای مدل بالا و چراغ گردان مردم را بازرسی و سپس در فرصتی که به دست می آوردند ، اموال آنها را سرقت می کنند.

سرقت از اتباع بیگانه

رئیس پلیس آگاهی افزود: با ارجاع برخی شکایت ها از سوی اتباع بیگانه معلوم شد ، اعضای باند ، به زبان انگلیسی و ایتالیایی تسلط کامل دارند و با شناسایی افراد خارجی بخصوص در اطراف هتل های محل اقامت و ارائه کارتهای جعلی که به زبان لاتین تهیه شده است ، سرقت می کنند. وی افزود: ماموران گشت پلیس آگاهی تهران هنگام گشتزنی در بزرگراه آزادگان با ظنین شدن به 4 سرنشین یک دستگاه زانتیا قصد دستگیری آنان را داشتند که متهمان پس از درگیری متواری شدند و پلیس برای جلوگیری از آسیب به مردم و خودروهای عبوری ، از سلاح استفاده نکرد. تقی زاده خاطرنشان کرد: پس از فرار متهمان در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد 4 متهم از اعضای باند تحت تعقیب پلیس بوده اند که در ادامه مخفیگاه آنان شناسایی و معلوم شد آنها مدام در حال جا به جایی و تغییر مکان هستند. وی در ادامه گفت : با شناسایی 4 متهم ابتدا 9 نفر از اعضای باند دستگیر شدند و اعتراف کردند نقش اصلی در این سرقت ها به عهده 9 نفر دیگر است که از یک طایفه معروف در زمینه کف زنی هستند و این افراد ، صورت فامیلی سرقت می کنند.

عملیات ویژه

رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: پس از اعترافات اعضای باند ، ماموران روز گذشته با شناسایی مخفیگاه اعضای اصلی باند در شهرک گلستان جاده ساوه این محل را به محاصره خود در آوردند و در یک عملیات ویژه آنها را دستگیر کردند. متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کردند تاکنون در 200 فقره سرقت مشارکت داشته اند و در تهران ، همدان ، گیلان ، کرج و شهرک های اطراف با استفاده از خودروهای سمند و زانتیا به جعل عناوین ماموران و سپس سرقت اموال مردم اقدام می کرده اند.

متهمان را شناسایی کنید

رئیس پلیس آگاهی افزود: با دستگیری متهمان ، آنها نزدیک به 15میلیون تومان به عنوان رشوه پیشنهاد کردند که با هماهنگی مقام قضایی پولهای ارائه شده ضمیمه پرونده اتهامی آنان شد. بازپرس توکلی که مسوولیت پیگیری پرونده را به عهده دارد ، به خبرنگار ما گفت : 4 عضو این باند به نامهای مرتضی ، مصطفی ، بهروز و عزیز از اعضای اصلی باند هستند به طوری که به دلیل هیکل تنومند مرتضی ، اعضای باند به او ، لقب بوفالو داده اند. توکلی افزود: تحقیق از اعضای باند ادامه دارد و تعدادی از مالباختگان شناسایی نشده اند. وی با تاکید بر چاپ تصویر متهمان بدون پوشاندن چهره از مردم خواست چنانچه شکایتی از صاحبان تصاویر فوق دارند به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی یا اداره عملیات پلیس آگاهی مراجعه کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها