رئیس‌جمهور در دیدار مجمع نمایندگان استان‌های گلستان و خراسان شمالی:

پیشرفت و عظمت کشور نباید متوقف بر یک جناح باشد

روحانی: برخی کشورهای منطقه به سمت ویرانی کامل می‌روند

رئیس‌جمهور با بیان این‌که منطقه از اختلافات، افراطی‌گری و تروریسم رنج می‌برد، اظهار کرد: متاسفانه برخی کشورهای منطقه به‌دلیل شدت اختلافات و درگیری‌ها به سمت ویرانی کامل می‌روند.
کد خبر: ۶۴۴۲۹۲

به گزارش ایرنا، حسن روحانی که در مراسم تقدیم استوارنامه سفیر جدید عمان در تهران صحبت می‌کرد، افزود: کشورهایی نظیر ایران و عمان که امروز از امنیت و ثبات برخوردارند باید این امنیت و ثبات را در منطقه توسعه دهند.

وی با استقبال از توسعه روزافزون روابط تهران ـ مسقط، گفت: ایران و عمان در منطقه‌ای بسیار حساس و استراتژیک قرار گرفته و بخوبی توانسته اند با همکاری، امنیت را در منطقه توسعه دهند. رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که تاکنون میان ایران و عمان توافق‌های خوبی حاصل شده است، خاطرنشان کرد: امروز در عرصه بین‌المللی شرایط مناسبی به‌وجود آمده که دو کشور می‌توانند از آن در توسعه روابط و مناسبات در زمینه‌های مختلف بویژه تجاری و مالی استفاده کنند.

روحانی افزود: با توجه به اعتماد سطح بالایی که میان رهبران دو کشور وجود دارد، همکاری‌های ایران و عمان می‌تواند علاوه بر توسعه روابط دو جانبه در جهت افزایش ثبات در منطقه هم تاثیرگذار باشد.

همچنین رئیس‌جمهور در دیدار علی‌بن‌حمد علی السلیطی سفیر جدید قطر و پس از دریافت استوارنامه وی گفت: رفتار حکیمانه رهبران منطقه می‌تواند منافع ملت‌ها را بخوبی حفظ و تضمین کند. وی با بیان این‌که قطر کشوری برادر و همسایه برای ایران به شمار می‌رود، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط خود را در تمام زمینه‌ها با قطر به طور صمیمی و گسترده توسعه دهد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که امروز شرایط منطقه ما بسیار حساس بوده و روابط همسایگان با یکدیگر می‌تواند نقش تاثیرگذاری در آینده این منطقه داشته باشد، خاطرنشان کرد: وظیفه مهم رهبران کشورهای اسلامی حفظ جان مسلمانان بوده و شرایطی که امروز در بسیاری از کشورهای منطقه به‌وجود آمده، وظیفه ما را بسیار سنگین‌تر می‌کند.

روحانی همچنین در دیدار سفیر جدید پاکستان در تهران از این کشور به عنوان کشوری برادر، دوست و همسایه یاد کرد و با بیان این‌که ثبات و امنیت در این کشور برای ما بسیار مهم است، ابراز امیدواری کرد در سایه امنیت و ثبات بیشتر در پاکستان شاهد توسعه همکاری‌ها باشیم.

نورمحمد جادمانی، سفیر جدید پاکستان نیز پس از تقدیم استوارنامه خود گفت: پاکستان علاوه بر عزم جدی در توسعه روابط اقتصادی و گسترش همکاری‌ها با ایران، مصمم است برای مبارزه با تروریسم نیز تلاش کند. وی با بیان این‌که نواز شریف، نخست‌وزیر کشورش در آستانه سفر به ایران و ملاقات با دکتر روحانی است، گفت: تاریخ این سفر بزودی تعیین و اعلام خواهد شد.رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید تایلند در تهران، از گسترش همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و تایلند بویژه در زمینه تامین انرژی این کشور استقبال کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها