در حالی که روز گذشته ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور اکراین پس از یک دوره درمان دوباره کار عادی خود را شروع کرد، مخالفان همچنان با استقرار در خیابان‌های کی‌یف می‌گویند به اعتراضات خود ادامه داده و قصد دارند یک دولت جدید تشکیل دهند.
کد خبر: ۶۴۲۴۷۷

به گزارش ایسنا، آرسنی یاتسنیوک، رهبر حزب مخالف سرزمین پدری گفت: مخالفان اکراینی آماده‌اند تا دولتی جدید تشکیل داده و مسئولیت کامل وضع کنونی کشور را به‌عهده گیرند. وی هرگونه احتمال تشکیل دولت ائتلافی به همراه حزب حامی دولت «مناطق» را رد کرد.

یاتسنیوک تاکید کرد: اصلاحات اولیه دولت جدید شامل غیرانحصاری کردن اقتصاد، اصلاحات در زمینه انرژی، مالیات، بانک و اجرای قانون مقررات خواهد بود. گفته می‌شود اکراین برای تامین مالی این دولت جدید به وام‌هایی از سوی صندوق جهانی پول، اتحادیه اروپا و آمریکا نیازمند خواهد بود.

در همین خصوص، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز اعلام کرد این اتحادیه همراه آمریکا، طرح مشترکی را برای ارائه کمک مالی هنگفت به اکراین، در صورت موافقت مقامات کی‌یف با اجرای اصلاحات اقتصادی و سیاسی در این کشور دارند. اشتون گفت: ما باید به طور دقیق بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم در ابعاد مختلف اقتصادی به کشور اکراین کمک کنیم تا مقامات آن بتوانند از عهده سرو سامان دادن به اوضاع دشوار کنونی برآیند. اشتون تاکید کرد این طرح در صورتی عملی خواهد شد که دولت و مخالفان در این کشور بتوانند به توافقی عملی برای برون‌رفت از بحران سیاسی کنونی دست یابند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: کمک‌های مالی به اکراین قرار است در چند مرحله انجام شود.

آسوشیتدپرس دیروز تائید کرد که ویکتور یانوکوویچ به مرخصی استعلاجی خود پایان داده و به سر کار بازگشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها