تلاش جناحها برای یک رقابت جدی در اسفندماه

سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات آماده می شود؟

نوه امام راحل با بیان این‌که اگر کسی در جهت چندپاره‌کردن جامعه گام بردارد، ریشه‌های انقلاب را از بین می‌برد، گفت: جامعه را چندپاره نکنید؛ اختلاف سلیقه‌ها وجود دارد، اما نباید طرد شود.
کد خبر: ۶۴۱۶۷۵

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در مراسم سالروز بازگشت امام خمینی(ره) در فرودگاه مهرآباد، با تاکید بر این‌که هر سخنرانی امام راحل ناشی از حرکتی در ایران و خارج از کشور بود، گفت: هرگاه مسیر انقلاب در حال تغییر بود، امام (ره) با درایت از آن جلوگیری می‌کرد که همه اینها ناشی از دینداری امام در طول سال‌های متمادی بود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز تصریح کرد: اختلاف خانمانسوز بین فرقه‌های اسلامی در جهان به وجود آمده که فقط اسرائیل از آن نفع می‌برد و ما که پیام‌آوران وحدت در جهان اسلام هستیم، باید همدوش پیام‌آوران وحدت در جامعه خودمان باشیم.

ایستادگی در مقابل نظام سلطه عین عقلانیت است

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، معاون‌اول رئیس قوه قضاییه که به مناسبت سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور در حرم مطهر سخنرانی می‌کرد، گفت: امروز ایستادگی مقابل نظام سلطه عین عقلانیت است.

به گزارش مهر، وی به شاخصه‌های مکتب سیاسی امام اشاره کرد و گفت: اولین شاخص مکتب سیاسی امام پیوند عمیق بین معنویت و سیاست، بین اخلاق و سیاست و بین عرفان و سیاست است. رئیسی دومین شاخصه مکتب امام را اعتقاد و باور به کرامت انسان دانست و گفت: امام معتقد بودند انسان دارای جایگاه و مقام ارزشمند خدادادی و دارای حق رأی و تعیین سرنوشت خویش است، بنابراین پس از پیروزی انقلاب امام دستور رفراندوم و مراجعه به آرای عمومی را دادند.

وی سپس به شاخصه سوم مکتب سیاسی امام پرداخت و گفت: امام این پیام و این انقلاب را منحصر به مردم ایران نمی‌دانستند و اعتقاد داشتند استقلال برای همه ملت‌هاست و عشق به خدا و حق‌طلبی برای همه انسان‌ها و پیام جهانی است و مسأله اصلی تمام جهان اسلام را قدس و آزادی سرزمین‌های اشغالی اعلام می‌کنند. معاون اول قوه قضاییه شاخص چهارم مکتب سیاسی امام را پاسداری از ارزش‌های الهی دانست و گفت: در این نظام حفظ و گسترش ارزش‌های الهی در زندگی مردم  اولویت‌هاست و امام می‌خواهد فقه به معنی فقه اکبر، اوسط و اصغر در سراسر زندگی مردم حاکم باشد.

رئیسی به معرفی پنجمین شاخصه مکتب سیاسی امام پرداخت و گفت: عدالت اجتماعی از شاخصه‌های مهم مکتب سیاسی امام است. عدالت بعد از توحید از فراگیرترین مفاهیم دینی ماست و عدالت مورد نظر امام عدالت در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... بود.  

رئیسی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مثلث انگلیس، اسرائیل و آمریکا و همچنین عربستان جریان‌های تکفیری و ضد ارزش را در منطقه گسترش می‌دهند.

همچنین همزمان با آغاز دهه فجر، با حضور اقشار مختلف مردم جایگاه جلوس امام خمینی(ره) در بهشت‌زهرا(س) گلباران شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها