متهم با پوشش زنانه از زندان فرار کرد

دادستان در​ جستجوی قاتل فراری

مردی که به اتهام قتل شوهر خواهرش زندانی بود، هفت سال پیش قبل از اجرای حکم با تغییر چهره و پوشش زنانه، از زندان قائمشهر گریخت.
کد خبر: ۶۴۱۳۲۳
دادستان در​ جستجوی قاتل فراری

به گزارش جام‌جم، 9 سال پیش متهم دستگیر و با اعتراف به قتل شوهر خواهرش از سوی قاضی دادگاه به قصاص - اعدام- و برادرش که همدست وی بود به 11 سال حبس محکوم شد. با اعتراض متهمان، پرونده به شعبه 27 دیوان عالی کشور ارسال و حکم قصاص تائید شد، اما متهم دوم دوباره در شعبه 101 دادگاه عمومی و جزایی سوادکوه محاکمه و این بار به ده سال حبس محکوم شد.

در حالی که حکم اعدام عامل جنایت تائید و به واحد اجرای احکام دادگستری سوادکوه ارسال شده و قرار بود سال 1385 وی در زندان قائمشهر به دار مجازات آویخته شود، روز سوم تیر همان سال به مسئولان قضایی خبر رسید مرد اعدامی با تغییر چهره و پوشش زنانه موقعی که مسئولان زندان در حال پایان دادن به دعوای بند زندانیان نسوان بوده‌اند، از زندان فرار کرده است.در ادامه مشخص شد یکی از مسئولان زندان در فرار متهم به قتل، مسامحه و در انجام وظیفه‌اش اهمال کرده که او نیز محاکمه و به حبس محکوم شد.

پس از فرار زندانی اعدامی، جستجوهای پلیس برای یافتن وی ادامه داشت، اما ماموران پس از گذشت هفت سال هنوز موفق به دستگیری او نشده‌اند بنابراین با دستور قضایی بهمن‌نژاد، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه، تصویر محکوم اعدامی به نام محمدحسین با دستور قضایی به چاپ می‌رسد تا چنانچه هموطنان از او اطلاعاتی دارند، به دادسرای سوادکوه یا پلیس آگاهی این شهر خبر دهند.

جنایت چگونه رخ داد؟

بامداد بیست و نهم خرداد 83 راننده کامیونی هنگام تردد در جاده سوادکوه به تهران، با مشاهده خودروی سواری کنار پل، متوجه می‌شود راننده آن با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده است.

در ادامه با اطلاع موضوع کشف جسد به پلیس، ماموران انتظامی به محل اعزام شده و بازپرس کشیک ویژه قتل را در جریان قرار می‌دهند و جسد را به پزشکی قانونی منتقل می‌کنند.با تشکیل پرونده و تحقیق از راننده کامیون، معلوم شد شب گذشته او هنگام گذر از همین جاده، مقتول را در حال مشاجره با دو مرد مشاهده کرده و مشخصات آنها را به خاطر دارد. در ادامه با اطلاعاتی که وی از مظنونان پرونده در اختیار پلیس قرار داد، چهره‌نگاری رایانه‌ای از دو مرد فراری انجام و با پیگیری بعدی دو متهم که برادران همسر مقتول بودند دستگیر شدند و یکی از آنها به جنایت اعتراف کرد.

بردار زن مقتول به نام سیدمحمدحسین در اعترافاتش گفت: دامادمان با خواهرم اختلاف پیدا کرده بود و به همین دلیل قصد داشتم او را تنبیه کنم. شب به خانه‌اش در شهر ساری رفتم و پس از شام، از شوهر خواهرم خواستم همراه من برای خرید چوب به روستای سنگده برویم که قبول کرد. سپس به برادرم اطلاع دادم و او نیز به ما ملحق شد. من سوار خودروی مقتول شدم و سوئیچ پرایدم را هم به برادرم دادم و خواستم پشت سرمان حرکت کند که در میانه راه او را کشتم.

با اعتراف متهمان، آنها روانه زندان شدند و با صدور کیفرخواست، پرونده‌شان به شعبه اول دادگاه عمومی شهرستان سوادکوه ارسال و عامل جنایت به قصاص و برادرش نیز به زندان محکوم شدند اما متهم با پوشش زنانه از زندان فرار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
نگرد من گشتم نبود ...
ناشناس
France
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
۳
۰
اگه کسی دیده حتما اطلاع بده دخترش ۱۵ ساله که ندیدتش...!

نیازمندی ها