محققان می‌گویند مادرانی که ۶ هفته قبل از لقاح از مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های ویتامینی استفاده می‌کنند، یک سوم بیشتر از دیگر مادران در خطر سقط جنین قرار دارند.
کد خبر: ۶۴۰۴۵۷

جام جم سرا: به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد زنانی که برای باردار شدن تلاش می‌کنند و هم زمان از قرص‌های مولتی ویتامین استفاده می‌کنند، در خطر سقط جنین قرار دارند.
دانشمندان با بررسی ۳۵ هزار زن دریافتند، مصرف قرص‌های مولتی ویتامین به صورت منظم در شش هفته قبل از لقاح، تا ۳۲ درصد احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد. به گفته کار‌شناسان میلیون‌ها زن در سراسر جهان از مکمل‌ها و قرص‌های مولتی ویتامین برای افزایش قوای جسمی و منابع حیاتی ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن استفاده می‌کنند، تا بدین ترتیب شانس خود را برای بارداری موفق افزایش دهند.
به گفته دانشمندان این یافته جدید نگرانی‌هایی را در مورد مصرف مولتی ویتامین‌ها به وجود می‌آورد؛ اما هنوز دلیل اینکه چرا مولتی ویتامین موجب سقط جنین می‌شود مشخص نیست.
این مطالعه که بزرگ‌ترین تحقیق در نوع خود به حساب می‌آید روی مادران دانمارکی متمرکز شده و توسط دانشمندان دانشگاه جنوب دانمارک، آرهوس و پیتسبورگ در آمریکا انجام شد. محققان می‌گویند مصرف مکمل‌های ویتامینی یا مولتی ویتامین همواره به زنان توصیه می‌شود، اما با توجه به بررسی‌های انجام شده در ۶ هفته قبل از بارداری نباید از آن‌ها استفاده کرد. آن‌ها همچنین اظهار می‌کنند برای شناسایی دلیل افزایش خطر سقط جنین با مصرف مولتی ویتامین‌ها مطالعات بیشتری مورد نیاز است.
نتایج این یافته جدید در مجله (International Journal of Epidemiology) به چاپ رسیده است. |ایرنا|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها