در ایام دهه فجر محقق خواهد شد

افتتاح 4 هزار پروژه عمرانی در مناطق روستایی و عشایری

مسوول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر، از افتتاح بیش از 4 هزار پروژه عمرانی، اجتماعی، اقتصادی در مناطق روستایی و عشایری کشور در ایام دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۴۰۱۷۳
افتتاح 4 هزار پروژه عمرانی در مناطق روستایی و عشایری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، مهندس علی اصغر هدایت‌ نژاد مسوول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 60 هزار برنامه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و هنری توسط کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر در مناطق روستایی و عشایری کشور اجرا می‌شود.

وی از اجرای این برنامه‌ها توسط 30 هزار ستاد روستایی و عشایری در سطح کشور خبر داد و افزود: امسال حدود 90 هزار نفر از خود مردم اعم از فرهنگیان، روحانیون، شوراهای محل، مسوولان دهداری‌ها و خانه‌های همیار در مناطق روستایی و عشایری مسوولیت ستادهای روستایی و عشایری را بر عهده دارند.

هدایت نژاد با اشاره به تعدد و تنوع برنامه‌های امسال نسبت به سنوات گذشته، خاطرنشان کرد: در سال جاری، دستگاه‌های عضو در کمیته روستایی و عشایری برنامه‌های مستقلی را در زمینه‌های مختلف در مناطق روستایی و عشایری برگزار می‌کنند.

مسوول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر با بیان این که کل جمعیت روستایی و عشایری زیر پوشش برنامه‌های این کمیته هستند، اظهار کرد: مسوولیت هدایت و سیاستگذاری اجرای برنامه‌ها بر عهده ما است و کمیته روستایی و عشایری مستقر در استان‌ها و شهرستان‌ها و ستادهای روستایی و عشایری، عهده‌دار مسوولیت اجرای جشن‌های انقلاب در مناطق روستایی و عشایری است.

وی از افتتاح بیش از چهار هزار پروژه عمرانی، اجتماعی، اقتصادی در مناطق روستایی و عشایری کشور در ایام دهه فجر امسال خبر داد و افزود: این پروژه‌ها همزمان با اجرای جشن‌های انقلاب در مناطق روستایی و عشایری افتتاح خواهد شد.

هدایت نژاد از اجرای برنامه‌هایی همچون نواختن زنگ انقلاب در مدارس روستایی و عشایری همزمان در سطح کشور در روز 12 بهمن، برگزاری مهمانی لاله‌ها در 17 بهمن، برگزاری مسابقات قرآنی با حضور 150 نفر در مشهد مقدس در روزهای 16 و 17 بهمن و راهپیمایی 22 بهمن در چهار هزار نقطه از مناطق روستایی و عشایری کشور نام برد.

وی جشن‌های انقلاب را جشن‌های مردمی برشمرد و تصریح کرد: اجرای جشن‌های انقلاب در مناطق روستایی و عشایری نشانگر توجه به این قشر زحمتکش است که می‌تواند نشاط مجددی در بین روستاییان و عشایر کشور فراهم آورد.

مسوول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر، یادآوری خاطرات روزهای اول انقلاب را از تاثیرات این جشن‌ها عنوان کرد و گفت: از آنجایی که انقلاب اسلامی حاصل ایثارگری‌های مردم است، بنابراین مردم انتظار دارند که خاطرات به یاد ماندنی آن دوباره احیا شود.

هدایت نژاد با بیان این که بیشتر برنامه‌ها و جشن‌های انقلاب توسط جوانان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: جوانان در ایام دهه فجر بدون توجه به جریان‌های سیاسی، با وحدت رویه برای انقلاب تلاش می‌کنند و مسوولان نیز باید از این فرصت برای وحدت هر چه بیشتر مردم استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها