مرد شیاد 65 نفر را در دام خود گرفتار کرد

کلاهبردار اینترنتی، ویزای جعلی اروپا می‌فروخت

مردی که با راه‌اندازی صفحه اینترنتی برای تهیه و فروش ویزای کشور‌های اروپایی، مردم را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کرد، از سوی ماموران انتظامی استان فارس دستگیر شد.
کد خبر: ۶۳۹۵۳۹

به گزارش جام‌جم، سردار سیروس سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی، از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.در تحقیق از شاکی معلوم شد، او قصد سفر به اروپا را داشته و می‌خواسته ویزای شینگن بگیرد اما موفق به این کار نشده تا این‌که با مشاهده یک صفحه اینترنتی مربوط به یک موسسه، در آن ثبت‌نام و چند میلیون تومان به حساب این موسسه واریز کرده و پس از دریافت ویزا و هنگام خروج از کشور، متوجه جعلی بودن آن شده است.

وی افزود: در ادامه شاکی متوجه شده این سایت فیلتر و از او کلاهبرداری شده است.

با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند که در تحقیق از شاکیان معلوم شد، تصاویر رایانه‌ای متهم فراری با هم مطابقت دارد و او همان فردی است که از سوی پلیس تحت تعقیب است.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: در ادامه چند روز پیش متهم فراری در مخفیگاهش دستگیر شد و با انتقال به پلیس آگاهی، به جرمش اعتراف کرد و گفت از سه سال پیش با راه‌اندازی یک صفحه اینترنتی به بهانه تهیه ویزای کشور‌های اروپایی، ویزاهای جعلی به مردم می‌فروختم و مدتی بعد صفحه‌ام را فیلتر و صفحه جدیدی راه‌اندازی می‌کردم و به کلاهبرداری‌ام ادامه می‌دادم.

وی خاطرنشان کرد: در پی دستگیری متهم، تاکنون 65 نفر از وی شکایت کرده‌اند که از این تعداد هشت نفر از شهروندان شیرازی و بقیه ساکنان چند شهر دیگر بوده‌اند که در دام این کلاهبردار گرفتار شده‌اند.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها