به ازای هر ازدواج و تولد یک نهال کاشته می​شود

کاشت نهال‌های تولد و ازدواج در آذربایجان غربی

رئیس انجمن کاوشگران جوان زمین ارومیه از اجرای طرح کاشت نهال به ازای هر تولد و هر ازدواج برای اولین بار در آذربایجان غربی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۰۵۷

مسعود حبشی افزود: طرح کاشت نهال در ازای هر تولد و هر ازدواج برای اولین بار در ایران از سوی انجمن کاوشگران جوان زمین ارومیه به اداره‌کل محیط زیست استان ارائه شده است که بزودی اجرای این طرح آغاز می‌شود.

وی گفت: در این طرح فضایی برای کاشت درختان از سوی سازمان پارک‌ها در اختیار انجمن قرار گرفته است. با مراجعه افرادی که فرزندی به دنیا آورده یا تازه عقد کرده‌اند، مدارک مورد نیاز تحویل گرفته می‌شود و پس از تشکیل پرونده یک اصله درخت همراه پلاکی که نام نوزاد یا زوج بر آن حک شده است، به افراد مورد نظر تحویل داده می‌شود. درخت در محل مورد نظر، کاشته و پلاک روی نهال وصل می‌شود.

به گزارش ایسنا ،​ حبشی ادامه داد: در این بوستان که به نام انجمن کاوشگران جوان زمین نامگذاری می‌شود، پس از کاشت هر درخت، به هر نوزاد یا هر زوج کارت هدیه تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اهداف این طرح، بیان کرد: آشنایی و آموزش جوامع محلی برای حفاظت از محیط‌زیست، آشنایی مردم با ضرورت حفظ محیط‌زیست و فضای سبز، مشارکت دادن مردم در حفظ محیط زندگانی خویش و فضای سبز، تشویق والدین به زاد و ولد و تشویق جوانان به ازدواج است. همچنین جلوگیری از آلودگی هوا و ایجاد سرانه فضای سبز بیشتر از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها