آغاز نشست شورای حکام درباره اجرای توافق ژنو

نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص تشریح وظایف آژانس درباره اجرای توافق ژنو پیش از ظهر امروز جمعه در مقر آژانس در وین آغاز شد.
کد خبر: ۶۳۸۴۹۷
آغاز نشست شورای حکام درباره اجرای توافق ژنو

رضا نجفی نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از شروع این نشست در گفت وگو با  واحد مرکزی خبر گفت:جلسه شورای حکام اختصاص دارد به موضوع گزارشی که یوکیا امانو داده در خصوص نقش اژانس برای نظارت بر اقدامات مندرج در توافقنامه ژنو.

نماینده کشورمان افزود:این جلسه ابتدا با بیانیه از طرف آمانو آغاز خواهد شد که به احتمال زیاد اشاره خواهد کرد که آژانس فعالیت هایش بواسطه نظارت براجرای اقدامات مرتبط با توافقنامه ژنو در ایران افزایش پیدا خواهد کرد که این نیازمند این است که شورای حکام آژانس این را مورد تایید قرار دهد .علاوه بر تایید شورای حکام آژانس بخاطر افزایش فعالیت ها ,آژانس نیاز به پرسنل و بودجه بیشتری دارد که این موضوع هم باید مورد تایید اعضای شورای حکام قرار بگیرد.

نجفی با اشاره به اینکه بعد از آن به احتمال بسیار زیاد کشورها بیانیه خودشان را قرائت خواهند کرد,افزود: جنبش عدم تعهد بیانیه ای را اماده کرده ,بیانیه کوتاهی در حمایت از برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران و  در این بیانیه همانند گذشته از حل صلح آمیز موضوع هسته ای ایران حمایت کرده و بر اصول عدم تعهد پافشاری کرده که این بیانیه توسط جمهوری اسلامی ایران قرائت خواهد شد.

نماینده کشورمان گفت : بعد از ان کشورهای دیگر شامل اتحادیه اروپا ,کشورهای گروه 5+1واعضای شورای حکام نیز بیانیه های خود را قرائت خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران هم یک بیانیه کوتاه با عنوان بیانیه ملی قرائت خواهد کرد و پیش بینی این است که جلسه شورای حکام جلسه کوتاهی باشد و شاید تا ظهر امروز به وقت وین به پایان برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها