رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: برای تلطیف فضای موجود شش مورد درخواستی آژانس را پذیرفتیم و امیدواریم که از این پس هر گزارش که از سوی آمانو به شورای حکام می رود، فضای مثبت‌تری داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۹۱۵۸
منتظر گزارش های مثبت آمانو هستیم

علی اکبر صالحی در جریان بازدید از بیمارستان مسیح دانشوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این باره که اقدام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقابل بازرسی بازرسان آژانس از کارخانه آب سنگین اراک چه خواهد بود، و همچنین آژانس پس از پایان شش بند توافقی چه اقداماتی را در قبال ایران صورت خواهد داد، گفت: آژانس در ارتباط با تفاهم نامه ای که با آقای آمانو و آژانس بین المللی انرژی اتمی داشتیم، آنها تقاضای شش مورد را داشتند که ما قبول کردیم برای تلطیف فضای موجود این شش خواسته را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از خواسته ها، بازدید از کارخانه آب سنگین اراک بود، بیان کرد: یکی دو هفته پیش بازرسان آژانس برای بازدید آمدند و خواسته دیگر آنها بازدید از معدن تولید اورانیوم گچین بندرعباس است که آن هم به زودی انجام خواهد شد.

صالحی ادامه داد: این رویکرد باعث شده که گزارش اخیر آمانو به شورای حکام گزارش مثبت تری نسبت به گزارش های سابق باشد و امیدواریم از این پس هر بار که ایشان گزارشی به شورای حکام می‌دهند این گزارش مثبت باشد و انشاءالله با همین رویکرد به جلو می رویم تا اعتماد متقابل ایجاد شود و همکاری بین آژانس و سازمان انرژی اتمی مکمل گفتگوی سیاسی که با 1+5 قرار می گیرد، باشد.

صالحی تاکید کرد: البته این دو، دو راه متفاوت هستند ولی مکمل یکدیگر هستند و هر کدام می تواند تاثیر خود را بر دیگری داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره زمان بازدید از معدن گچین گفت: من دقیق نمی دانم ولی اول بهمن ماه قرار است کارشناسان با یکدیگر صحبت کنند ولی تاریخ دقیق بازدید را هنوز نمی دانیم من در حال حاضر در جریان نیستم که آیا تاریخ دقیقی مورد تفاهم قرار گرفته است یا خیر.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازدیدی که امروز از بیمارستان شهدای تجریش و همچنین بیمارستان مسیح دانشوری داشتیم، بازدید بسیار مفیدی بود این دو مرکز مراکز مهمی هستند که با استفاده از تجهیزات پرتودرمانی چه برای تشخیص و چه برای درمان در حد وسیع استفاده می کنند و به عنوان مراکز مرجع در کشور شناخته شده اند.

وی افزود: یکی از عرصه هایی که سازمان انرژی اتمی در آن ورود دارد و فعالیت جدی انجام می دهد در ارتباط با استفاده از این فناوری هسته ای در امور پزشکی است یعنی تجهیزات تشخیصی، درمانی و همچنین تولید رادیوداروهای مختلف و همچنین تولید عناصر دیگری که نیاز است استفاده شود.

صالحی تصریح کرد: این بازدید شروعی است برای گسترده تر کردن همکاری ها با مراکز درمانی کشور که بتوانیم نیازهای درمانی و تشخیصی کشور را در بعد استفاده از تجهیزات پرتودرمانی گسترش دهیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها