ادامه عملیات ارتش عراق در شهر الرمادی

همزمان با آغاز عملیات گسترده ارتش عراق در شهر الرمادی با هدف پاکسازی القاعده از این شهر، وزارت دفاع عراق از کشته شدن ده‌ها نفر از تروریست‌های مسلح خبر داد. در همین رابطه نوری ‌مالکی نخست‌وزیر عراق یک بار دیگر به کشورهای عربی شیطان‌صفت هشدار داد که از تروریسم در عراق حمایت نکنند.
کد خبر: ۶۳۷۴۱۷

به گزارش ایلنا و به نقل از اسکای نیوز، محمد العسکری، مشاور رسانه‌ای وزارت دفاع عراق گفت: ۴۵ فرد مسلح در درگیری با نیروهای ارتش در منطقه جزیره البو بالی در شرق شهر الرمادی و مناطق الملعب و الحمیره در جنوب این شهر کشته شدند. این عملیات و درگیری با افراد مسلح پس از آن صورت گرفت که فرمانده پلیس الانبار اعلام کرد همه ورودی‌های الرمادی بسته شده و در برخی از مناطق این شهر به منظور حمله به افراد مسلح منع آمد و شد برقرار شده است.

در همین حال، سرلشکر رشید فلیح، فرمانده عملیات الانبار نیز گفت که بسیاری از مناطق الرمادی از کنترل افراد مسلح خارج شده و به تصرف نیروهای دولتی درآمد. این در حالی است که نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق در یک سخنرانی در شهر ناصریه متعهد شد که مباره با تروریسم را تا آخر ادامه ‌دهد. وی با بیان این‌که برخی از کشورهای عربی شیطان‌صفت و خائن بوده و از تروریسم در عراق حمایت می‌کنند، اعلام کرد جامعه جهانی با اتخاذ موضعی بی‌سابقه با بغداد برای مبارزه با تروریسم همراه شده است. به گزارش ایسنا، نوری مالکی خاطرنشان کرد: منطقه خاورمیانه امروز شاهد تروریسم است و عراق هدف برخی از کشورهایی شده است که از تروریسم و شرارت حمایت می‌کنند، اما در نهایت این شرارت گسترش پیدا کرده و به خود کشورهای حامی تروریسم خواهد رسید.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: اگر جهان برای مقابله با این شرارت‌ها متحد نشود، دامنه تروریسم گسترده‌تر خواهد شد و ما به این مساله مفتخریم که جهان برای مقابله با تروریسم از عراق متحد شده است. نوری مالکی همچنین اظهار کرد آماده است تجارب و توانایی‌های کشورش را برای مبارزه با تروریسم در اختیار تمام جهان و کشورهای دوست و برادر قرار دهد؛ چراکه این تروریسم تروریسمی جهانی است.

وی با انتقاد از تحصن‌ معترضان در الانبار تصریح کرد که این تحصن‌ها به عرصه‌ای برای فتنه و قتل تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها