دبیر فدراسیون: دور جدید تمرینات تیم ملی از فروردین آغاز می‌شود

همگروهی ایران و ایتالیا در والیبال قهرمانی جهان

فدراسیون جهانی والیبال، فرمت مسابقات و نحوه‌ قرعه‌کشی تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها را اعلام کرد که بر اساس آن ایران با ایتالیا همگروه خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۷۰۶۷

بر اساس سیدبندی صورت گرفته، لهستان به عنوان میزبان رقابت‌ها سرگروه گروه نخست است. برزیل تیم اول رنکینگ جهان در کنار روسیه و ایتالیا سرگروه‌های سه گروه دیگر را تشکیل می‌دهند. بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، رقابت‌ها در چهار گروه شش تیمی برگزار می‌شود و از هر گروه چهار تیم به مرحله بعد راه پیدا خواهند کرد. 16 تیم راه یافته به مرحله‌ بعد در دو گروه هشت تیمی کار خود را دنبال خواهند کرد و از هر گروه سه تیم به مرحله بعدی راه می‌یابد. این شش تیم که کار خود را در دو گروه سه تیمی دنبال می‌کنند، تیم‌های اول و دوم به صورت ضربدری دیدارهای نیمه‌نهایی را برگزار می‌کنند و تیم‌های سوم گروه نیز برای رسیدن به عنوان پنجمی با هم رقابت خواهند کرد.

پیش از این قرار بود مسابقات قهرمانی جهان از اواسط سپتامبر آغاز شود که با توجه به تغییر شیوه برگزاری رقابت‌ها و انجام بازی‌های بیشتر، این رقابت‌ها زودتر از سی‌ام آگوست (هشتم شهریور 2014) آغاز خواهد شد.

محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال با اشاره به تغییر سیستم برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان به جام‌جم گفت: طولانی‌تر شدن بازی‌ها از یک جهت برای والیبال ایران که به سرعت در حال پیشرفت است می‌تواند اتفاقی مثبت باشد، اما همین فشردگی رقابت‌ها می‌طلبد تا برنامه‌ریزی بهتری برای آماده‌سازی تیم ملی داشته باشیم.

افشاردوست با بیان این‌که دور جدید تمرینات تیم ملی والیبال از فروردین ماه سال آینده آغاز خواهد شد، افزود: ما سال آینده از نهم خرداد وارد رقابت‌های لیگ جهانی می‌شویم، رقابت‌هایی که بیش از دو ماه به طول خواهد انجامید. پس از آن هم از هشتم شهریور رقابت‌های قهرمانی جهان آغاز می‌شود و به فاصله، چند روز پس از پایان این رقابت‌ها باید خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون آماده کنیم. باتوجه به فشردگی مسابقات شاید لازم باشد همزمان دو تیم ملی آماده داشته باشیم تا در این رقابت‌ها با مشکلی مواجه نشویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها