راه‌اندازی سیستم ویژه خرید و فروش سهام عدالت

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی از طراحی نرم افزار سهام عدالت به نام «پیکور» خبر داد.
کد خبر: ۶۳۶۹۶۷
راه‌اندازی سیستم ویژه خرید و فروش سهام عدالت

حامد سلطانی نژاد - مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی - در گفت‌و گو با ایسنا، به راه اندازی سیستم معاملاتی سهام عدالت اشاره کرد و گفت: برای اینکه سهام عدالت در بازار سرمایه قابل خرید و فروش باشد، باید سیستم جدیدی طراحی و تجهیز شود که این سیستم در حال طراحی است و مشکلی از نظر فنی و تکنولوژی برای طراحی آن وجود ندارد.

وی افزود:سیستم معاملاتی سهام عدالت از ابتدا برای مدیریت حجم انبوهی از سهامداران طراحی شده و طبق همان برنامه در حال پیش روی است و با مذاکراتی که صورت گرفته این سیستم طراحی و اجرا می شود.

وی در مورد زمان راه اندازی این نرم افزار گفت:راه اندازی این نرم افزار بستگی به زمان بندی نهادهای متولی دارد به طوری که وزارت اقتصاد و سایر نهادهای متولی طبق وظیفه باید اطلاعات کل سهامداران را داشته باشند زیرا اطلاعات این جامعه از سهامداران قرار است در بورس و فرابورس نگهداری شود.

سلطانی نژاد در خصوص امکان اضافه شدن 45 میلیون نفر به جامعه سهامداران گفت:در دنیا تجربه این موضوع وجود داشته و در سیستم معاملاتی ما نیز این امکان وجود دارد که بتواند حجم انبوهی از سهامداران را تجزیه و تحلیل کند.

وی ادامه داد: علاوه بر طراحی سیستم پیکور،سیستم پس از معاملات سهام عدالت نیز در حال آماده سازی است و هماهنگی های لازم با بانکهای مختلف و دفاتر اسناد رسمی در حال انجام است تا بعد از آمادگی و هماهنگی با نهادهای متولی راه اندازی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها