شکفتن شکوفه های یخی بر روی درختان چهارمحال و بختیاری

وجود رطوبت و سرما موجب ایجاد شکوفه های یخی بر روی تمام درختان استان چهارمحال و بختیاری شده به گونه ای که منظرهای بسیار زیبا در شهرها و روستاهای این استان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۳۶۶۲۹
شکفتن شکوفه های یخی بر روی درختان چهارمحال و بختیاری

 استان چهارمحال وبختیاری استانی بسیار زیبا در فصل زمستان است و هر روز؛ زمستان زیبایی را نشان می دهد.

این استان در رشته کوه زاگرس قرار دارد و شرایط توپوگرافی و خاص این استان موجب شده است در فصل زمستان بارشهای نسبتا مناسب برف را داشته باشد. برف و سرما در این استان زیبایی های را ایجاد کرده است که موجب شده مسافران که دوستدار مشاهده زیبایی های فصصل زمستان هستند به این استان بیایند.

از ابتدای ماه دیماه بارشهای فراوان برف در این استان اتفاق افتاد و هم اکنون سرتاسر استان را جامعه سفید رنگ برف پوشانده است و این استان یکپارچه سفید رنگ شده است.

وجود چشمه ها و قناتها و آبشارها مناظر زیبایی را در کنار سفیدی برف ایجاد کرده است؛ بلند شدن بخار از چاههای آب و چشمه ها  و از سطح رودخانه ها از منظره های زیبایی است که در این استان در اثر اختلاف دما ایجاد شده است و منظره ای بسیار زیبا ایجاد کرده است.

ایجاد قندیلهای یخی در کنار ابشارها و در کوهستانها از دیگر زیبایی های فصل زمستان در استان چهارمحال و بختیاری است که مناظر زیبایی را ایجاد کرده است.

هم اکنون گردشگران و مسافران زمستانی بسیاری وارد استان چهارمحال و بختیاری شدند؛ این مسافران که در ایام تعطیل تعداد آنها بیشتر است بیشتر در دامنه کوهها وارتفاعات در حال لذت بردن از زیبایی های فصل زمستان در این ایام هستند .

مه شدید بیشتر اوقات در شب این استان را فرا می گیرد و وجود سرما موجب می شود  صبحها بر روی درختان برفک سفید رنگی ایجاد شود به گونه ای که به نظر می رسد شکوفه های یخی بر روی درختان شکفته است.

درختان یکپارچه سفید رنگ می شوند و کارمندان و افرادی که ابتدای صبح به محل کار می روند شاهد این زیبایی طبیعت هستند.

شکوفه های یخی با طلوع خورشید و تابش آفتاب به سرعت از بین می روند و درختان به حالت قبلی بر می گردند.

بسیاری از مردم شهرهای شهرکرد؛ بروجن و فرخ شهر  با وجود سرما در ابتدای صبح به مناطق تفریحی گردشگری شهرهای خود برای ورزش کردن می روند و با وجود سرما و برف اقدام به کوهنوردی و ورزش کردن می کنند.

بیشتر مردم شهر شهرکرد برای ورزش کردن به پارک ملت این شهر می روند؛ فرخ شهریها به پارک سرچشمه این شهر و ارتفاعات بالای این پارک می روند و بروجنی ها به منطقه گردشگری سیاسرد می روند و در کنار ورزش کردن از زیبایی های فصل زمستان در این مناطق لذت می برند.

سرما و وجود رطوبت در هوا باعث ایجاد برفک بر روی درختان می شود

یکی از کارشناسان کشاورزی و باغبانی استان چهارمحال و بختیاری درباره علت ایجاد شکوفه های یخی بر روی درختان سطح شهرها و باغها به خبرنگار مهر گفت: سرما و وجود رطوبت در هوا باعث ایجاد برفک بر روی درختان می شود.

رشید شاهرخ اذعان داشت: در این ایام به خاطر سردی هوا  و شرایط خاص منطقه رطوبت بالا است و در بیشتر شبها به خاطرشرایط آب و هوایی مه غلیظ شهرها و مناطق استان را فرا می گیرد و سرد بودن هوا موجب یخ زدن رطوبتها بر روی درختان و ایجاد برفک می شود.

وی تاکید کرد: سردی هوا و کمبود مواد غذایی موجب می شود که بسیاری از حیوانات کوهستان مانند خرگوش وارد باغها شوند که باید باغبانها تنه درختان یکساله و کم سن را برای جلوگیری از جویده شدن بپوشند تا از بین نروند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شاپور
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
۰
۰
بسیار زیباست!

نیازمندی ها