بررسی مشکل تجرد قطعی دختران از سوی دولت

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: افزایش آمار دختران تحصیلکرده، تجرد قطعی و بالا رفتن سن ازدواج دختران در حوزه خاص زنان در حال پیگیری است و حل بسیاری از موارد پیش‌رو در گرو حل مسائل در فضای عمومی کشور است.
کد خبر: ۶۳۶۵۸۱
بررسی مشکل تجرد قطعی دختران از سوی دولت

به گزارش فارس، شهیندخت مولاوردی افزود: حل بسیاری از موارد پیش‌رو در گرو حل مسائل در فضای عمومی کشور است.

 وی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور، در حال تدوین شاخص‌های مربوط به حوزه زنان و خانواده و ارتقای این شاخص‌ها بوده و در این مسیر جویای نظرات و پیشنهادهای بازوهای اجرایی خود در این حوزه در سراسر کشور هستیم.

 این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ساختار جدید مطرح شده در حوزه زنان از سوی معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری، فرصت مناسبی برای بازنگری این ساختار در کشور به وجود آمده است.

 وی تصریح کرد: متاسفانه برداشت اولیه نادرستی از این ساختار مبنی بر حذف پست مشاور بانوان مطرح شد که به هیچ‌وجه صحت نداشته و با توجه به این‌که دولت سیاست چابک‌سازی، منطقی‌سازی و کوچک‌سازی را در پیش گرفته است، این مساله در حال پیگیری و بررسی دقیق کارشناسی است.

 معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد: نظر به تجربیات موجود و بررسی‌های جدید و باهمکاری شورای فرهنگی اجتماعی زنان، در حال تدوین و تعریف یک ساختار مناسب در حوزه زنان کشور هستیم و تصمیم داریم این ساختار متناسب با مأموریت ویژه هر دستگاه تنظیم شود و نیازی به هم‌شکل‌سازی این ساختار وجود ندارد.

 مولاوردی خاطرنشان کرد: ساختار حوزه زنان، وظیفه نظارت راهبردی بر جریان حوزه زنان و خانواده در کشور و در دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها را عهده‌دار است و ما تا اطلاع ثانوی نیاز به تشکیلات مستقل در این حوزه داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
۰
۰
چرا اینقدر با الفاظ بازی می كنید و از بیان مشكلاتی كه باعث گردیده سن ازدواج بالا برود امتناع می ورزید.بازی با كلمات را رها كنید و برای رفع مشكلات تلاش كنید.تا كشور بیش از این در اثر آزمون سعی و خطا دچار مشكلات بیشتری نشود

نیازمندی ها