به گزارش جام جم سرا به نقل از واحد مرکزی خبر، دکتر سید ابوالحسن امامی در همایش جوان سازی دورچشم (پری اوربیتال) افزود: این وضع نشان میدهد نظارتی بر قیمت این اعمال صورت نمیگیرد.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: سازمان نظام پزشکی اخیراً برای حل این مشکل دستوری صادر کرده است و امیدواریم مؤثر باشد.
وی افزود: این عرصه نیز همچون عرصههای اقتصادی نیاز به نظارت دارد تا قوانین تصویب شده نیز به درستی اجرا شود. نزدیک ۲۵ درصد اعمال جراحی زیبایی بینی ضروری است و میتوان گفت بیش از ۵۰ درصد این اعمال جراحی هیچ ضرورتی ندارد. تبلیغات مختلف از جمله تبلیغاتی که در نشریههای موسوم به نشریه زرد در همه جای شهر دیده میشود نیز عاملی برای افزایش اعمال جراحی زیبایی است چرا که در این تبلیغات گفته میشود اعمال جراحی با قیمتی بسیار کم ممکن است.
امامی گفت: در کنار افزایش تمایل مردم به اعمال جراحی زیبایی با چنین تبلیغاتی، باید به این مسئله نیز توجه کنیم که بیشتر انجام دهندگان این اعمال در این زمینه تخصص ندارند. بسیاری از جراحان عمومی یا جراحان دیگر رشتهها که آموزشهایی در حد ارجاع بیماران میبینند اقدام به اعمال جراحی زیبایی میکنند.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: دوره تخصصی جراحی پلاستیک دورهای سه ساله است و متخصصان پس از این دوره باید برای گرفتن تخصص در هر یک از زمینههای مربوط به اعضای بدن دورههای دیگری موسوم به فلوشیپ بگذرانند.
امامی از نبود نظارت بر تبلیغات پزشکی در رسانههای مختلف گله کرد و گفت: بسیاری از کسانی که در رسانهها به عنوان متخصص و کارشناس از آنها استفاده میشود، متخصص نیستند و حتی برخی راهنماییهای آنها اشتباه است و ضرورت دارد سازمان نظام پزشکی کمیتهای برای معرفی متخصصان به رسانهها ایجاد کند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: