رای اول کارلوس کرش، برخلاف مربیان تیم‌های مطرح دنیا، لیونل مسی بود

اشک‌های رونالدو روی توپ طلای 2013

آلفردو دی‌استفانو، یوهان کرویف، فرانس بکن‌باوئر، کوین کیگان، کارل هاینس رومنیگه، میشل پلاتینی، مارکو فان ‌باستن، رونالدو، لیونل مسی و حالا کریستیانو رونالدو. ستاره پرتغالی رئال مادرید در رقابتی نزدیک با مسی و ریبری بهترین بازیکن سال 2013 شد تا دهمین فوق ستاره‌ای باشد که بیش از یک بار توپ طلا را می‌برد.
کد خبر: ۶۳۵۷۷۲

کریس رونالدو درحالی به سلطه چهار ساله لیونل مسی بر توپ طلا پایان داد که فاصله کمی با این ستاره آرژانتینی داشت و با سه درصد برتری نسبت به او به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد. در این رای‌گیری رونالدو 27.99 درصد آرا را به دست آورد، مسی که ماه‌های پایانی سال 2013 را با مصدومیت از دست داد با 24.72 دوم شد و ریبری هم که خیلی‌ها فکر می‌کردند برنده توپ طلا می‌شود با 23.36 درصد آرا پایین‌تر از این دو فوق ستاره ایستاد.

رونالدو پس از دریافت توپ طلا درحالی که گریه می‌کرد، گفت: امشب شبی بسیار فراموش نشدنی را پشت سر گذاشتم. نمی‌توانم احساسم را از دریافت توپ طلا بیان کنم. لحظه بسیار خاصی برای من بود. می‌خواهم از هم تیمی‌هایم در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال تشکر کنم، چرا که بدون کمک آنها نمی‌توانستم به این عنوان دست پیدا کنم. هم من و هم ریبری شایسته دریافت توپ طلابودیم.

ستاره رئال مادرید در پایان درباره رابطه‌اش با لیونل مسی نیز گفت: من رابطه حرفه‌ای با لیونل مسی دارم و همیشه به‌عنوان یک بازیکن او را ستایش کرده‌ام و خوشحالم که با او که یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان است رقابت می‌کنم. باز هم امیدوارم سال آینده بتوانم اینجا باشم و یک بار دیگر توپ طلای فوتبال جهان را به دست آورم.

لیونل مسی پس از انتخاب نشدن به عنوان مرد سال فوتبال جهان، گفت: دوست داشتم امسال هم این جایزه را کسب کنم. به کریستیانو رونالدو تبریک می‌گویم. او شایسته دریافت توپ طلا بود. چیزی برای گفتن ندارم. فکر می‌کنم هر سه ما سال خوبی را پشت سر گذاشتیم، اما نه شکایتی دارم و نه بهانه‌ای می‌توانم بیاورم.

هر چند مسی در این مراسم رونالدو را شایسته دریافت جایزه بهترین بازیکن سال معرفی کرد اما خودش به‌عنوان کاپیتان تیم ملی آرژانتین در رای گیری برای انتخاب بهترین بازیکن سال 2013 به کریس رونالدو رای نداد. مسی حتی ریبری را هم انتخاب نکرد تا شانس خودش را برای بردن پنج باره این جایزه افزایش دهد. انتخاب‌های مرد آرژانتینی در بخش بهترین بازیکن‌ها اینیستا، ژاوی و نیمار بودند؛ سه هم بازی اش در تیم بارسلونا.

البته رونالدو هم مثل مسی قواعد رقابت را بلد است. او هم که به‌عنوان کاپیتان تیم ملی پرتغال در این رای‌گیری حضور داشت نه مسی را جزو گزینه‌هایش قرار داد و نه ربیری را. انتخاب‌های اول، دوم و سوم مرد سال 2013 فوتبال، به ترتیب رادامل فالکائو، ستاره کلمبیایی موناکو، گرت بیل خرید گرانقمیت رئال مادرید و مسوت اوزیل ستاره آلمانی تیم آرسنال بودند.

مسی؛ رای اول ایرانی‌ها

هر چند خیلی‌ها کریس رونالدو را به دلیل آمار گلزنی خیره‌کننده‌اش و فرانک ریبری را به خاطر افتخارات کم نظیری که با بایرن مونیخ به دست آورد، شایسته دریافت توپ طلای 2013 می‌دانستند، اما از نگاه کاپیتان و سرمربی تیم ملی ایران، ستاره آرژانتینی بارسلونا شایسته ترین بازیکن برای دریافت این جایزه بود. کارلوس کرش و جواد نکونام در حالی آرا خود را از طریق فدراسیون فوتبال به فیفا فرستادند که انتخاب‌های آنها با نتیجه به دست آمده هیچ همخوانی نداشت.

سرمربی تیم ملی ایران به ترتیب لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و فرانک ریبری را به عنوان سه بازیکن برتر سال معرفی کرد و جواد نکونام نیز با یک جابجایی کوچک نسبت به کرش، به مسی، ریبری و رونالدو برای بردن جایزه مرد سال رای داد.البته کرش برای این‌که از سوی رسانه‌های پرتغالی مورد انتقاد قرار نگیرد، در خصوص انتخاب خود به یکی از سایت‌های پرتغالی گفت: در بعضی کشور‌ها رای انتخاب مرد سال فوتبال جهان به عهده سرمربی تیم ملی است، اما در ایران و بعضی کشور‌ها اینطور نیست و سرمربی تیم ملی برای انتخاب مرد سال فوتبال جهان باید با مربیان دیگر لیگ مشورت کند و تصمیم گروهی انتخاب شود زیرا در ایران باید به نظرات جمع احترام گذاشت.

مربیان برتر دنیا به چه کسانی رای دادند؟

کریستیانو رونالدو به عنوان مرد سال فوتبال دنیا انتخاب شد. فکر می‌کنید چند تن از مربیان برتر دنیا به او رای دادند؟ جالب است بدانید سرمربی تیم ملی پرتغال که انتظار می‌رفت به مهاجم تیمش یعنی رونالدو رای داده باشد، ریبری را به عنوان انتخاب نخست خود معرفی کرده است. نگاهی به انتخاب‌های اول تا سوم برخی از سرمربیان تیم‌های ملی قدرتمند دنیا می‌اندازیم:

لوییس فیلیپه اسکولاری (سرمربی برزیل): 1ـ رونالدو، 2ـ مسی، 3ـ زلاتان ابراهیموویچ

چزاره پراندلی (سرمربی ایتالیا): 1ـ آندره پیرلو، 2ـ فیلیپ لام، 3ـ روبرت لواندوفسکی

ویسنته دل‌بوسکه (سرمربی اسپانیا): 1ـ اینیستا، 2ـ ژاوی، 3ـ لیونل مسی

پائولو بنتو (سرمربی پرتغال): 1ـ فرانک ریبری، 2ـ لیونل مسی، 3ـ کریستیانو رونالدو

دیدیه دشام (سرمربی فرانسه ): 1ـ فرانک ریبری، 2ـ رونالدو، 3ـ ابراهیموویچ

یواخیم لو (سرمربی آلمان): رای نداد!

اشک‌های طلایی

فقط کریس رونالدو نبود که در مراسم بهترین‌های فوتبال جهان اشک ریخت. دقایقی پیش از آن که رونالدوی پرتغالی به‌عنوان بهترین بازیکن سال 2013 انتخاب شود، پله اسطوره فوتبال برزیل روی صحنه آمد تا برای نخستین‌بار جایزه افتخاری توپ طلای فیفا را دریافت کند . پله که بشدت احساساتی شده بود و اشک می‌ریخت، درباره این لحظه گفت: من افتخارات و جام‌های زیادی در طول سال‌های بازی‌ام کسب کرده‌ام، اما همیشه به کسانی که توپ طلای فوتبال جهان را می‌گرفتند حسادت می‌کردم، زیرا من در آن سال‌ها در اروپا بازی نمی‌کردم، اما حالا که توانستم این عنوان را کسب کنم دیگر حسادت نمی‌کنم. از خدا سپاسگزارم که توانستم در کشورم کلکسیون افتخاراتم را تکمیل و توپ طلا را به آن اضافه کنم.

همه برترین‌های فوتبال در سال 2013

تیم منتخب سال 2013 فیفا: مانوئل نویر (بایرن مونیخ)، فیلیپ لام ( بایرن مونیخ)، سرخیو راموس (رئال مادرید)، تیاگو سیلوا (پاری سن ژرمن)، دنی آلوز (بارسلونا)، آندرس اینیستا (بارسلونا)، ژاوی (بارسلونا)، فرانک ریبری (بایرن مونیخ)؛ کریس رونالدو (رئال مادرید)، لیونل مسی (بارسلونا)، زلاتان ابراهیموویچ (پاری سن ژرمن)

جایزه ریاست فیفا: ژاگ روگ، رئیس پیشین کمیته بین‌المللی المپیک

بهترین سرمربی سال فوتبال زنان: سیلویا ناید، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان آلمان

بهترین سرمربی سال فوتبال مردان: یوپ هاینکس، سرمربی فصل پیش بایرن مونیخ

جایزه بازی جوانمردانه: فدراسیون فوتبال افغانستان

جایزه پوشکاش (زیباترین گل سال): زلاتان ابراهیموویچ، کاپیتان تیم ملی سوئد

جایزه توپ طلای افتخاری فیفا: پله، اسطوره فوتبال برزیل

جایزه بهترین بازیکن زن سال: نادین آنگرر، دروازه‌بان تیم ملی آلمان

جایزه بهترین بازیکن مرد سال: کریس رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها