مدیرکل مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این‌که تناسبی میان افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران وجود ندارد، گفت: افزایش مستمری سال 93 بازنشستگان تامین اجتماعی باید به تصویب هیات وزیران برسد.
کد خبر: ۶۳۵۰۹۶

منصور آتشی در گفت‌وگو با مهر درخصوص مستمری بازنشستگان تحت پوشش این سازمان افزود: مستمری بازنشستگان متاثر از دو عامل سابقه و پرداخت حق بیمه براساس آخرین دستمزد است که بر این اساس هر چقدر دستمزد این افراد بیشتر و سابقه آنها نیز بالا باشد، بالطبع مستمری بیشتری نیز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که مستمری بازنشستگان طی پنج سال گذشته از افزایش نسبی برخوردار بوده است، افزود: در سال 88، 20 درصد، 89، 6 درصد، 90، 10 درصد، 91، 18 درصد و در سال 92 مستمری‌ها 25 درصد افزایش یافته است و وقتی میزان حداقل دستمزد کارگر عادی افزایش پیدا کند، متناسب با آن مستمری بازنشستگان نیز زیاد می‌شود.

مدیرکل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این‌که چرا حداقل افزایش مستمری بازنشستگان مطابق با نرخ تورم نیست، گفت: نرخ تورم باید از سوی بانک مرکزی تعیین شود، اما همه عوامل باید تابع آن باشند.

آتشی تصریح کرد: هم‌اکنون حق بیمه‌ای که از کارگر و کارفرما دریافت می‌شود، 30 درصد است و اگر قرار باشد نرخ تورم امسال به عنوان مثال 30 درصد اعلام شود و ما بخواهیم مستمری‌ها را نیز به همین میزان افزایش دهیم لازمه آن این است که افزایش حداقل دستمزد کارگران را نیز 30 درصد افزایش دهیم.

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین منبع ورودی و درآمد سازمان حق بیمه است، افزود: چنانچه شورای عالی کار دستمزد کارگران را به عنوان مثال 10 درصد زیاد کند و ما نیز مستمری‌ها را 40 درصد افزایش دهیم در این شرایط تناسب به هم می‌خورد و اگر محاسبات بیمه‌ای به هم بخورد، صندوق‌ها دیگر قادر به ادامه حیات نیستند.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها