از این پس برای اطلاع از وضع خلافی خودرو به 1101202020 پیامک بزنید

طرح کاهش تلفات رانندگی در راه دولت

تصادفات رانندگی در حالی هر ساله 19 هزار کشته روی دست جاده‌ها می‌گذارد که به باور پلیس این تعداد باید در خوشبینانه‌ترین حالت به ده هزار کشته برسد. به همین دلیل پلیس چندی است طرحی را بررسی می‌کند که اگر اجرایی شود، کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور تقریبا به وضع قابل قبول خواهد رسید.
کد خبر: ۶۳۴۶۷۰

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در نشست خبری روز گذشته خود در جمع خبرنگاران درحالی که از دولت خواست به‌موضوع سوانح و حوادث رانندگی توجه بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: بودجه پیش‌بینی شده برای این طرح خیلی زیاد نیست و اجرای آن با اختصاص یک‌سال درآمد ناشی از وصول جرایم تخلفات رانندگی امکان پذیر خواهد بود. از رده خارج شدن خودروهای فرسوده که در قانون برنامه چهارم پیش‌بینی شده بود، روزآمد شدن قوانین و مقررات رانندگی، کنترل هوشمند و یکپارچه 20 تا 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، افزایش منطقی نرخ جرایم رانندگی و برطرف شدن نقاط حادثه خیز در میان مدت مهم‌ترین سرفصل‌های طرح پلیس برای کاهش 40 درصدی حوادث رانندگی است. شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه راهور 120 به نشانی (www.rahvar120.ir) از ریز تخلفات رانندگی خود مطلع شوند.

به گفته سردار مومنی، از ابتدای راه‌اندازی این سامانه تاکنون بیش از 16 میلیون مراجعه به این سایت صورت گرفته و این امر موجب شد تا مراجعه برای خدمات راهنمایی و رانندگی به پلیس +10 کاهش قابل توجهی داشته باشد، زیرا مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این سامانه خدمت رسانی دقیق، صحیح و مدیریت و کاهش سفر بوده است. وی با اشاره به تسهیلاتی که در سایت راهور120 ارائه می‌شود، گفت: خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه دارند به‌دلیل داشتن شکایت در مراکز پلیس +10 نمی‌توانند خلافی دریافت کنند؛ اما از روی این سایت می‌توانند از میزان و ریز تخلفات خود مطلع شوند. شماره پیامکی پلیس برای اطلاع از صورت وضعیت خلافی تغییر کرده است؛ از این پس شهروندان باید برای اطلاع از وضع خلافی خود از شماره پیامکی جدید استفاده کنند. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به تغییر سامانه پیامکی پلیس برای دریافت خلافی خودروها گفت: رانندگان می‌توانند با ارسال (وی. آی. ان) VIN خودروی خود به سامانه 1101202020 برای دریافت آخرین وضعیت خلافی خودروی خود و شناسه قبض و شناسه پرداخت برای پرداخت الکترونیکی آن اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به حادثه ساز بودن اتوبوس‌های اسکانیا و مقاومتی که برای ادامه حضور این اتوبوس‌ها در ناوگان حمل و نقل بین شهری وجود دارد، تاکید کرد: شرکت تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا به جای فرافکنی باید درباره رفع عیب این اتوبوس‌ها اقدام کند؛ زیرا پلیس به هیچ عنوان در این باره از منافع مردم کوتاه نمی‌آید و طبق برنامه زمان‌‌بندی اعلام شده در صورت رفع نشدن مشکل اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها