منتخب مردم بستک در مجلس خبر داد:

زلزله «بستک» بدون خسارت/ نوسازی لازم است

آغاز پرداخت خسارت به زلزله‌زدگان بستک

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: تمام خانه‌های آسیب‌دیده در زلزله بستک، کارشناسی و برای آنها پرونده تشکیل شده و اولین قسط از کمک‌های بلاعوض تصویب شده در هیات دولت، از ابتدای این هفته به مالکان منازل مسکونی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۳۴۶۲۵
آغاز پرداخت خسارت به زلزله‌زدگان بستک

علیرضا تابش افزود: با توجه به مصوبه هیات دولت، بنیاد مسکن پیش از اختصاص اعتبارات در نظر گرفته شده، پرداخت خسارت را از منابع داخلی خود آغاز می‌کند.

به گفته وی براساس نتایج کارشناسی‌های انجام شده، حدود 800 واحد مسکونی شهر بستک تخریبی تشخیص داده شده و حدود 450 واحد هم باید تعمیر و مقاوم‌سازی شود.

رئیس بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: برای واحدهای تخریبی، 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و 250 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده و واحدهای مسکونی تعمیری هم حداکثر یکصد میلیون ریال تسهیلات و 20 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

وی درباره روند پرداخت خسارت نیز گفت: مالکان واحدهای مسکونی با مراجعه به ستاد بازسازی بستک به شهرداری معرفی شده و پس از دریافت نقشه و پروانه ساختمان و براساس نوبت، کمک‌های بلاعوض را دریافت کرده و کار بازسازی منازل خود را آغاز می‌کنند.

زلزله‌ای بشدت 5/5 ریشتر، پنجشنبه دوازدهم دی امسال شهر بستک را لرزاند که در جریان این زلزله، یک نفر جان خود را از دست داد و 30 نفر زخمی شدند و خسارت‌هایی به ساختمان‌های مسکونی، اداری، خدماتی و تجاری این شهر وارد شد.‌/‌ ایرنا

 

کاهش قیمت ماهی خوزستان

قیمت ماهی تولید داخلی استان خوزستان به دلیل واردات این محصول از مناطق شمالی کشور، بشدت کاهش یافته و در نتیجه ضرر سنگینی به آبزی‌پروران وارد شده است.

رئیس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان با اعلام این خبر گفت: روزانه بیش از 50 تن ماهی تولید شمال کشور با قیمت و کیفیت پایین وارد استان خوزستان شده و در بازار توزیع می‌شود.

موسوی افزود: ورود غیرمنتظره ماهی به بازار خوزستان، بازار عرضه ماهی را دچار اختلال کرده و در این شرایط آبزی‌پروران و فروشندگان ماهی نمی‌توانند بازار را براساس میزان تقاضا، تنظیم و کنترل کنند.

وی با اشاره به این ‌که اگر این مشکل تا پایان سال به این شکل ادامه یابد، آبزی‌پروران استان متضرر خواهند شد، تاکید کرد: از آنجا که بیشتر آبزی‌پروران واحدهای خود را با تسهیلات ساخته و هنوز نوپا هستند، توانایی بازپرداخت تسهیلات را نخواهند داشت و علاوه بر متضرر شدن از تولید سال آینده نیز باز می‌مانند.‌/‌ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها