لغو مصوبه آزادسازی تعرفه‌های بیمه‌ای

مدیرعامل بیمه ایران از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو‌مصوبات شورای عالی بیمه در بخش آزادسازی تعرفه‌گذاری خدمات بیمه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۶۳۴۲۹۴

جواد سهامیان در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به‌این رای، شورای عالی بیمه تعرفه‌گذاری را دستور کار خود قرار داد و به ماجرا ورود کرده است.

عضو شورای عالی بیمه افزود: با توجه به رای دیوان ما مکلف به اجرای قانون هستیم و ضرورت ایجاب می‌کند که منطبق با قانون باشد؛ این‌که این اقدام به مصلحت صنعت بیمه است یا خیر را باید به صورت کارشناسی بررسی کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که آزادسازی تعرفه‌ها یک نوع مزیت برای فعالیت و رقابت شرکت‌های بیمه محسوب می‌شد، آیا لغو آن یک نوع بازگشت به عقب نیست، گفت: به نظر بنده تعرفه‌گذاری خدمات بیمه‌ای توسط بیمه مرکزی یا شورای عالی بیمه با روند توسعه‌ای صنعت بیمه همخوانی ندارد.وی تصریح کرد: تعرفه‌هایی که قبلا وضع شده بود، مربوط به چند دهه قبل می‌شد و متاسفانه قانون صنعت بیمه هم به سال 1316 برمی‌گردد و این قانون نمی‌تواند جوابگوی نیازهای صنعت بیمه باشد.

مدیرعامل بیمه ایران اضافه کرد: باید آزادسازی نرخ‌ها با نظارت جدی بیمه مرکزی همراه باشد و به عبارت دیگر باید شاخص‌ها و الگوهایی برای تعیین نرخ مشخص شود تا براساس آن صنعت بیمه روند آزادسازی را آغاز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها