رئیس شورای شهر تهران خبر داد

ساخت تندیس جهان پهلوان تختی در ایستگاه راه‌آهن

رئیس شورای شهر تهران از ساخت تندیس جهان پهلوان تختی در ایستگاه راه‌آهن، خبر داد و گفت:‌ کارخانه شیشه ایران به عنوان نخستین کارخانه صنعتی ثبت میراث فرهنگی می‌شود.
کد خبر: ۶۳۴۱۳۶
ساخت تندیس جهان پهلوان تختی در ایستگاه راه‌آهن

به گزارش فارس، احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران در ادامه بازدیدهای هفتگی خود از تهران، این بار از منطقه 16 بازدید کرد.

وی ابتدا بازدیدی را از راه‌آهن تهران داشت و در ادامه بازدیدی را از برگه‌های ماموریت و پرسنلی جهان پهلوان تختی به عنوان پرسنل راه‌آهن داشت.

مسجد جامعی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های جهان پهلوان تختی، گفت: باید تندیسی از جهان پهلوان تختی ساخته و در ایستگاه راه‌آهن نصب شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه بازدیدی را از نخستین لکوموتیو بخار در ایران داشت و در ادامه بازدیدی را از نخستین سیلوی گندم در منطقه 16 داشت.

مسجد جامعی در حاشیه بازدید از نخستین سیلوی گندم در منطقه 16 گفت: این سیلو در سال 1314 ساخته شده است و در سال 1318 به بهره‌برداری رسیده است به طوری که طراح آن آلمان‌ها بوده ولی اجرا توسط روس‌ها انجام شده است.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: این سیلو روزانه 3 الی 4 تن از مصرف روزانه مردم کرج و تهران را تأمین می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه بازدیدی را از نخستین کارخانه صنعتی شیشه در ایران در منطقه 16 داشت و گفت: با توجه به سابقه تاریخی این کارخانه، این مجموعه باید ثبت میراث فرهنگی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها