رایزنی عراقچی و اشمید درباره نکات باقیمانده مذاکرات ژنو

معاون وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به ژنوتاکید کرد: جلسات کارشناسی در ژنو در خصوص توافقنامه انجام شد که به نتایح خوبی هم رسید و نکات باقی مانده امیدواریم امشب حل شود.
کد خبر: ۶۳۴۰۰۲
رایزنی عراقچی و اشمید درباره نکات باقیمانده مذاکرات ژنو

سید عباس عراقچی با بیان مطلب فوق، افزود: امیدواریم امروز درسطح سیاسی با ملاقات هایی که صورت می گیرد، نکات باقی مانده  حل و فصل شود تا بتوانیم گام نخست توافقنامه ژنو را از این طریق اجرایی کنیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران درباره نکات باقی مانده برای نهایی شدن توافقنامه تصریح کرد: نکات فنی و تکنیکی هستند که مربوط به نحوه اجرای توافقنامه ژنو ناشی از تفاوت برداشت ها و تفسیرهای ما از متن توافقنامه است.

عراقچی افزود: چون کارشناسان از نظر فنی کار خود را انجام دادند، ما تلاش می کنیم این برداشتها درمورد نکات باقی مانده با یک درک مشترک به نتیجه برسانیم تا این موانع هم رفع شود.

معاون وزیرخارجه درخصوص دیدارهای خود در ژنو هم گفت: ملاقات من با خانم «اشمید» معاون «کاترین اشتون» مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود که بعداز ظهر امروز انجام خواهد شد.

عراقچی همچنین درپاسخ به سوالی درباره اقدام جدید آمریکا درباره تحریم یک شرکت هواپیمایی اظهار کرد: این مشکل با خانم اشمید به نمایندگی از گروه 1+5 مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرف مقابل (آمریکا) مدعی است که اگر شرکت ها و افراد تحریم های گذشته ای که براساس توافق ژنو قرار نیست لغو شود، آنها را نقض کنند، این شرکت ها کماکان وارد فهرست تحریم ها از نظرآمریکایی ها خواهد شد.

معاون حقوقی و بین المللی وزیر خارجه گفت: این خلاف حسن نیت و روحیه همکاری است که ما انتظار داریم توافق ژنو در این بستر اجرا شود.

رییس هیات مذاکره کننده ایران در ژنو تاکید کرد: در نشست امشب رویکرد آمریکا نیز از موضوعات مورد بحث خواهد بود و امیدواریم که طرفین از این قبیل اقدامات که می تواند فضا را برای رسیدن به درک مشترک و همکاری موثر تیره کند، خودداری کنند.

برخی منابع خبری در ژنو اعلام کردند ممکن است «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه آمریکا در برگشت از مسکو، در ژنو توقف داشته باشد و دیداری صورت گیرد.

همچنین براساس شنیده ها 20ژانویه آغاز اجرای توافقنامه ژنو خواهد بود و اگر در نشست  امشب دوطرف نکات باقی مانده را رفع کنند، بیستم ژانویه به عنوان آغاز رفع تحریم ها به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه ظهر امروز وارد شهر ژنو شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها