قطار شهری اصفهان نیاز به تائید یونسکو دارد

مدیرعامل قطار شهری اصفهان گفت: طرح خط 2 قطار شهری اصفهان نیمه اول سال 93 به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ارائه می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۷۲۲

خط دوم قطار شهری اصفهان (شرقی ـ غربی) از شهرستان خمینی شهر در غرب شروع شده و در بافت کهن و تاریخی اصفهان از زیر قسمت شمال میدان امام به سمت خیابان حافظ امتداد می‌یابد.

محمد شعرباف در گفت‌وگو با ایرنا در این‌باره گفت: اکنون طرح خط 2 قطار شهری اصفهان با دو مشاور داخلی و یک مشاور فرانسوی در دست مطالعه و تدوین است.

وی با اشاره به حساسیت کارشناسان یونسکو نسبت به این خط و تعهدات شهرداری افزود: به محض آماده شدن طرح خط 2 اصفهان، نسخه‌ای از آن به سازمان جهانی یونسکو ارسال خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز نسبت به هرگونه ناهماهنگی و خلف وعده درباره خط 2 قطار شهری این شهر به شهرداری هشدار داد.

محسن مصلحی افزود: شهرداری به منظور اجرای خط 2 قطار شهری اصفهان باید طرح‌های این خط را به یونسکو ارسال کند. این توافق در چهار نشست فشرده با حضور بازرسان سازمان یونسکو، مدیران قطار شهری شهرداری اصفهان و مسئولان میراث فرهنگی استان اصفهان در اواخر اردیبهشت سال جاری به دست آمد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به مباحث ایجاد شده درباره برج جهان‌نما و این میدان تاریخی، همکاری شهرداری برای جلب اعتماد سازمان یونسکو ضروری است.عبور خطوط زیرزمینی قطار شهری اصفهان از بافت کهن و کنار آثار تاریخی همانند خیابان چهارباغ، مدرسه چهارباغ، 33 پل و نیز میدان تاریخی امام همواره مورد مناقشه بین دوستداران میراث فرهنگی و مجریان این طرح بوده است.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها