ارتش ده هزار نفری برزیل، حافظ امنیت جام جهانی 2014

برزیل هدف از تشکیل این ارتش را کمک به نیروهای پلیس برای کنترل تظاهرات اعتراض آمیزی اعلام کرده است.
کد خبر: ۶۳۱۸۷۱
ارتش ده هزار نفری برزیل، حافظ امنیت جام جهانی 2014

برزیل برای مقابله با هرگونه تظاهرات و تجمع اعتراض آمیزی در جریان برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2014، ارتشی متشکل از 10 هزار نیروی زبده امنیتی تشکیل می دهد.

به گزارش شفقناورزشی، برزیل هدف از تشکیل این ارتش را کمک به نیروهای پلیس برای کنترل تظاهرات اعتراض آمیزی اعلام کرده است که نظیر آن سال گذشته در جریان برگزاری مسابقات جام کنفدراسیون ها روی داد.
سرهنگ الکساندر آگوستو آراگون رییس نیروی امنیت ملی برزیل در این باره گفته است که این نیروهای ضد شورش از بین افسران پلیس سراسر برزیل انتخاب شده اند و قرار است به تمامی 12 شهر میزبان جام جهانی اعزام شوند.
جروم والکه دبیر کل فیفا نیز اخیرا در مصاحبه ای گفته است در جام جهانی برزیل، بالاترین سطح امنیتی که می توان تصور کرد، برای برخورد با خشونت اعمال خواهد شد.
بنابر گزارش ایرنا و به نقل از ایندیپندنت، در اوج اعتراض های مردمی که سال گذشته در برزیل روی داد، فقط در یک روز حدود یک میلیون نفر به خیابان ها ریختند. این افراد ابتدا به گرانی حمل و نقل عمومی و فساد و ضعف در بخش خدمات عمومی معترض بودند و سپس نسبت به میلیاردها دلاری اعتراض کردند که برزیل صرف برگزاری جام جهانی 2014 و المپیک 2016 ریودوژانیرو خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها