پاس جزئی از هویت ورزش ماست

حلوایی: همدان ژن فوتبال ندارد

با نخستین دروازه بان تاریخ باشگاه پاس

ظلی: بازگشت پاس به تهران شرط دل و عقل است

سرنوشت تلخ یکی از محبوب ترین تیم های تاریخ فوتبال ایران همچنان نامشخص است. آیا این تیم به زادگاه اصلی خود برمی گردد؟
کد خبر: ۶۳۰۷۹۷
ظلی: بازگشت پاس به تهران شرط دل و عقل است

سایت جام جم ورزشی- تیره روزی های پاس از زمانی آغاز شد که با تصمیمی غیر منطقی به همدان منتقل شد. پاس تهران با آن سابقه و شکوه و افتخار حالا پاس همدان شده بود. در آن زمان انتقال این تیم ریشه دار به همدان با شدیدترین انتقادات پیشکسوتان و افتخارآفرینان این باشگاه همراه شد اما کسی به این انتقادات بهایی نداد تا اعتبار پاس در همدان به حراج گذاشته شود. اکنون که هفت سال از آن انتقال اشتباه می گذرد دوباره زمزمه های بازگشت این باشگاه به تهران شنیده می شود. هر چند انتقال پاس به همدان اشتباه بزرگی بود اما اکنون که شایعات بازگشت قهرمان سابق آسیا به تهران شنیده می شود پیشکسوتان و بازیکنان برجسته و شاخص این باشگاه بسیار خوشحال هستند.

فرامرز ظلی نخستین دروازه بان تاریخ باشگاه پاس در این رابطه به سایت جام جم ورزشی گفت: باشگاه پاس آبان ماه سال 42 تاسیس شد. پاس یک باشگاه نبود ، یک مکتب واقعی بود. این مکتب بزرگان بسیار زیادی را به فوتبال و جامعه ورزشی تحویل داد. مکتب پاس ، مکتب اخلاق ، بزرگواری، مناعت طبع و شجاعت بود، این حرف من نیست، این را تاریخ می گوید.

این دروازه بان شاخص تاریخ باشگاه پاس افزود: این باشگاه با وجود تمام امکانات خوب –از جمله استادیوم زیبای دستگردی- به یکباره با نامهربانی های زیادی مواجه شد چرا که دیدگاه ها در رابطه با این باشگاه ناگهان تغییر کرد.

وی در ادامه گفت: از قدیم گفته اند صلاح مملکت خویش را خسروان دانند. ما دخالتی در انتقال پاس به همدان نداشتیم و نمی خواستیم این اتفاق بیفتد. البته باشگاه پاس برای ما نبود که بخواهیم درباره آن تصمیم گیری کنیم ولی حداقل باید گفت که این باشگاه متعلق به جامعه ورزش بود و به همین دلیل نباید چنین تصمیمی برای آن گرفته می شد.  

ظلی اظهار داشت: برای انتقال باشگاه پاس به همدان با پیشکسوتان این باشگاه مشورتی نشد. انتظار مشورت هم نداشتیم اما کسانی که چنین تصمیمی گرفتند ابتدا باید به تاریخ نگاهی می کردند. جایگاه کنونی پاس اینجا نیست.

نخستین دروازه بان تاریخ باشگاه پاس یادآور شد: در حال حاضر در همدان تیم الوند محبوب مردم است و پاس مورد علاقه مردم این شهر قرار ندارد. متاسفانه پاس در همدان مظلوم زندگی می کند. آنطور که من شنیده ام برای بازگشت مجدد پاس به تهران بزرگان ورزش و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی باید تصمیم بگیرد. پیشکسوتان این باشگاه باز هم در ماجرای انتقال تنها نقش مشورت کننده را دارند اما در هر حال اگر این انتقال مجدد انجام شود متولیان ثواب بزرگی کرده اند .

این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه با تولد باشگاه پاس و اوج گرفتن آن ضلع قدرت فوتبال ایران با حضور پاس، تاج و شاهین شکل گرفت گفت: ما پیشکسوتان باشگاه هر کاری از دستمان بربیاید برای باشگاه انجام می دهیم. ما از اینکه پاس به خانه اصلی خودش برمی گردد بسیار خوشحال هستیم و این برای ما تبدیل به یک آرزو شده است.

ظلی گفت: برای اینکه پاس دوباره به روزهای اوج خود برگردد سه کار لازم است. تعیین کردن وظایف، شرح وظایف و انجام وظایف. برای رسیدن به مطلوب سلسله مراتبی لازم است که باید انجام شود. فوتبال ما حرفه ای است و در این فوتبال حرفه ای پول حرف اول را می زند. پاس نادار نیست اما شرط موفقیت آن این است که دل های بیشتری برای این باشگاه بتپد و این باید عینیت پیدا کند.

وی در پایان گفت: ما پیشکسوتان باشگاه پاس به قول معروف آردهایمان را الک کرده ایم و آن را آویخته ایم. این الک شکسته است اما همین الک شکسته که خودمان باشیم باز هم می توانیم برای پاس کارهای زیادی کنیم. بازگشت پاس به تهران شرط دل و عقل است. پاس بسیار مظلوم واقع شده و باید ما دل مردم را به دست بیاوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پاس بزرگ تهران
United States
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
۰
۰
نابود گران فوتبال تهران پاس را به همدان حبه كردند و بااین تیم معامله سیاسی كردند علی آبادی و نقش كلیدی در این انتقالهای شكست خورده داشت البته همدانیهای با نفوذ همچون آقا محمدی و كیومرث هاشمی و رغبتی و اولیایی و حاج بابایی وزیر دولت احمدی نژاد تاثیر گذار بود پاس بدست مدیران و مربیان منشوری با تاسف بسیار مدیریت می شود

نیازمندی ها