ایران، نخستین صادرکننده سیمان جهان

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از رتبه نخست ایران در صادرات سیمان خبر داد و گفت: صادرات سیمان در هشت ماهه امسال به 12 میلیون و 800 هزار تن رسید.
کد خبر: ۶۳۰۶۲۹

عبدالرضا شیخان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: صادرات سیمان در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 34 درصدی نشان می‌دهد و تولید سیمان هم با افزایش 4 درصدی به 50 میلیون تن رسیده است.وی هدفگذاری صادرات این صنعت را در سال جاری 16 میلیون تن اعلام کرد.

شیخان از پیشرفت 20 تا 97 درصدی 40 طرح جدید در صنعت سیمان خبر داد و گفت: ایران با ظرفیت تولید 70 میلیون تن سیمان اکنون چهارمین تولیدکننده جهان است و اگر برابر ظرفیت اسمی 75 میلیون تن سیمان تولید کنیم، ایران با یک پله ارتقا و بعد از چین و هند سومین تولیدکننده سیمان خواهد بود.

وی افزود: برای سال آینده افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های سیمان را در دستور کار داریم و دو کارخانه نیز در مدار تولید قرار می‌گیرد تا پنج تا شش میلیون تن به ظرفیت تولید سیمان اضافه ‌شود.وی بازارهای صادراتی سیمان و کلینکر ایران را عراق، افغانستان، آسیای میانه‌، آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ذکر کرد.دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، کیفیت و قیمت سیمان تولیدی کشور را از مزیت‌های صادراتی آن برشمرد و تاکید کرد:سیمان ایران طبق استانداردهای داخلی و بین‌المللی تولید می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها