ایران زمین

سرقت ۲۴۰ هزار راس دام عشایر در فصل ییلاق و قشلاق

معاون توسعه و عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور از سرقت ۲۴۰ هزار راس از دام‌های عشایر کشور در زمان ییلاق و قشلاق امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۵۷۹

امیرولی صفرزاده با اشاره به این که عشایر ایران 24 میلیون راس دام دارند، اظهار کرد: عشایر در زمان کوچ که چوپان‌ها تنها هستند، بیشترین مشکل را در زمینه نگهداری از دام‌هایشان دارند. برخی مواقع دزدان دست و پای چوپان را می‌بندند و تمامی گله‌اش را می‌برند.

وی افزود: بسیاری از عشایر به این دلیل که می‌دانند کاری از دست ما ساخته نیست، سرقت دام‌هایشان را به سازمان امور عشایر گزارش نمی‌کنند.صفرزاده، خواستار حمایت بیشتر مسئولان از جامعه عشایری شد و گفت: این جامعه پاسداران هویت ما هستند و نباید اجازه داد این میراث کهن رو به زوال برود.وی از شناسایی 48‌هزار کیلومتر از راه‌های عشایری کشور خبر داد و گفت: بزودی این میزان راه عشایری در اداره ثبت سنددار می‌شود./ تسنیم

کمبود پرستار در اصفهان

رئیس نظام پرستاری اصفهان با بیان این که تعداد نیروی پرستار این استان کمتر از استاندارد است، گفت: اصفهان با کمبود پرستار بویژه پرستار مرد روبه‌روست.

عباس اسکندری افزود: اکنون به ازای هر تخت بیمار، 0.7 پرستار در اصفهان وجود دارد که براساس استاندارد به ازای هر تخت بیمار باید 1.4 پرستار فعال باشند؛ بنابراین نیازمند دو برابر شدن نیروهای پرستار در اصفهان هستیم.

وی با بیان این که 9000 پرستار در استان اصفهان مشغول کار هستند، گفت: حدود 80 درصد این پرستاران خانم هستند. رئیس نظام پرستاری اصفهان تاکید کرد: برای جبران این کمبود از امسال برنامه‌ریزی شده که دانشگاه‌های این استان دانشجویان مرد در رشته پرستاری را بیش از گذشته جذب کنند./ ایرنا

موفقیت طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران اجرای طرح بین‌المللی حفاظت از تنوع زیستی زاگرس در استان فارس را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: این طرح می‌تواند الگویی برای اجرا در دیگر استان‌ها و حتی کشورهای منطقه باشد.

بالاسوبر امانیام مورالی از مشارکت داوطلبانه کشاورزان و جامعه محلی که گزارش‌های خود را ارائه کردند استقبال کرد و افزود: بهسازی رودخانه و استفاده از گیاهان طبیعی برای پایدار کردن سیستم، نمونه خوبی بود که برای آبگیری زمین‌های کشاورزی در این منطقه اجرا شد.

وی گفت: باید هزینه و منافع بهسازی رودخانه ارزیابی شود زیرا بسیاری از کشاورزان منطقه با مشکل سیلاب‌های زمین‌های کشاورزی مواجه‌اند.وی افزود: من ماموریت طرح زاگرس را با این حس که کارهای بسیار بزرگی در این طرح صورت گرفته خاتمه می‌دهم و امیدوارم در بازدید بعدی، از تالاب پریشان نیز دیدن کنم.نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد بیان کرد: تجارب موفق استان فارس در زمینه این طرح و طرح‌‌های بهداشتی را می‌توان جهانی و از طریق وب‌سایت سازمان به دنیا منعکس کرد.مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس نیز در این نشست کارکردهای مهم طرح زاگرس را ارتقای سطح دانش مردم محلی و همکاری و مشارکت مسئولان محلی دانست. حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی افزود: تصاویر ده سال قبل از منطقه‌ای که بازدید کردیم بیانگر تغییرات مثبت است که از تخریب کامل به احیای کامل در این منطقه رسیده‌ایم./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها