اشتیاق شرکت‌های اروپایی برای ورود به بازار ایران

تعدادی از شرکت‌های اروپایی طی ماه‌های اخیر و با پیش‌بینی بهبود روابط ایران و غرب به ایران سفر کرده و به این کشور نفت‌خیز به عنوان بازاری برای سرمایه‌گذاری می‌نگرند.
کد خبر: ۶۳۰۴۳۹
اشتیاق شرکت‌های اروپایی برای ورود به بازار ایران

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی ، تعدادی از شرکت‌های اروپایی طی ماه‌های اخیر و با پیش‌بینی بهبود روابط ایران و غرب به ایران سفر کرده و به این کشور نفت‌خیز به عنوان بازاری برای سرمایه‌گذاری می‌نگرند.

اغلب این شرکت‌ها که از کشورهای فرانسه و آلمان بوده اما از ایتالیا و اتریش نیز در بین آنها شرکت‌هایی هستند عمدتا در زمینه تولید خودرو، معدن؛ انرژی فعال بوده و به واسطه تحریم‌ها فعالیت خود در ایران را به شدت کاهش داده بودند.

یک مشاور ایتالیایی درباره تمایل شرکت‌های اروپایی برای فعالیت در ایران گفت: شرکت‌ها به دلیل شرایط بد بازار در دیگر نقاط جهان تشنه بازاری جدید هستند.

کاهش تحریم‌ها در حوزه خودرو و بخش پتروشیمی منجر به آزادسازی دارایی‌های ایران به ارزش 6-7 میلیارد دلار خواهد شد.

شرکت فرانسوی سانوفی که 170 کارمند در ایران دارد اعلام کرد که قصد تولید چندین محصول جدید در ایران را دارد.

گروه دارویی مرک آلمان در ادامه بهبود روابط میان دولت جدید ایران و غرب و در پی سیاست کاهش تحریم‌ها به دنبال بازگشت به بازار ایران و همکاری با یکی از شرکت‌های تولید کننده دارویی در ایران است.

هرچند دارو در لیست تحریم‌های ایران قرار ندارد اما سرمایه‌گذاری و فروش شرکت‌های خارجی در بخش‌های پرداخت، بیمه و حمل‌و‌نقل با مشکلاتی مواجه هستند.

برای آن دسته از شرکت‌های دارویی که از فروشی کم و بازاری راکد در بازارهای قدیمی برخوردار هستند ایران با جمعیتی زیاد می‌تواند بازار خوبی برای داروهای جدید به شمار رود.

علاوه بر شرکت مرک یک گروه آلمانی دیگر با نام بوش نیز اعلام کرده که تحولات اخیر ایران را به دقت زیر نظر دارد.

این شرکت درباره تحولات ایران گفت:  در کل ایران را بازار خوبی برای حرفه خود می‌دانیم، البته به این شرط که چهارچوب قانونی و سیاسی آتی این مساله را بدون محدودیت برای ما ممکن سازد.( باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها