علیرضا فغانی، داوری که زمانی انتخابش برای قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس، انتخابی پر ریسک به حساب می‌آمد، حالا آنقدر بزرگ شده که دیدار رده بندی جام باشگاه‌های جهان را قضاوت می‌کند. آنها که بازی شنبه شب تیم‌های اتلتیکو مینیروی برزیل و گوانگژوی چین را دیدند در کنار جذابیت‌های آن که با برتری 3 بر 2 تیم برزیلی به پایان رسید از قضاوت کم نقص داوران ایرانی بازی لذت بردند. شاید یکی از صحنه‌های جالب توجه این بازی زمانی بود که داور کشورمان به رونالدینیوی برزیلی کارت قرمز نشان داد و او را از زمین مسابقه اخراج کرد.
کد خبر: ۶۲۹۰۲۷

این ستاره سی‌وسه ساله وقتی دقیقه 87 قصد داشت بازیکن مقابلش را دریبل بزند، با خشونت بازیکن حریف مواجه شد که با هر دو پا روی وی مرتکب یک خطای خطرناک شد. رونالدینیو که بشدت از این برخورد عصبانی شده بود در تلافی این خطا با پا به زانوی بازیکن خطاکار کوبید تا او را خودش تنبیه کرده باشد. اما این صحنه از چشمان تیزبین فغانی پنهان نماند تا داور کشورمان با نشان دادن کارت قرمز به رونالدینیو به یکی از چهره‌های خبرساز جام کنفدراسیون‌ها تبدیل شود.

هرچند این تصمیم با اعتراض مرد سال پیشین جهان مواجه شد، اما تمجید ناظران فیفا را به همراه داشت. فغانی درحالی به رونالدینیو کارت قرمز نشان داد که بازی با تساوی 2 بر 2 در جریان بود و این تصمیم می‌توانست سرنوشت بازی را بکلی تغییر دهد، اما داور بین‌المللی کشورمان با شجاعت بالا و بدون توجه به نام رونالدینیو و حساسیت بازی، اقدام به جریمه بازیکن خطاکار کرد تا همراه کمک‌هایش حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان از آزمون این جام سربلند بیرون بیاید.

این تیم ایرانی که بازی نخست جام را هم بخوبی قضاوت کردند حالا این شانس را دارند تا به عنوان نخستین تیم داوری تاریخ فوتبال ایران برای قضاوت در جام جهانی انتخاب شوند. خیلی‌ها امیدوارند این افتخار برای نخستین بار نصیب جامعه داوری کشورمان شود تا مرهمی باشد بر همه انتقادهایی که به این قشر زحمتکش روا می‌شود.

رضا پورعالی‌‌/‌‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها