به گفته رئیس فراکسیون ورزش مجلس، منعی برای حضور اعضای شوراها در انتخابات فدراسیون‌ها وجود ندارد

مجامع انتخابات فدراسیون‌ها فعلا برگزار نمی‌شود

استعلام وزارت ورزش و جوانان از سازمان بازرسی کل کشور برای حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون‌ها نه‌تنها به تعویق انتخابات فدراسیون تکواندو انجامید که پای محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان را برای ادای توضیحات به مجلس کشاند.
کد خبر: ۶۲۸۹۹۵

وزارت ورزش که پیش‌تر طبق خواسته سازمان بازرسی کل کشور مانع حضور بازنشسته‌ها و دوشغله‌ها در انتخابات فدراسیون‌ها شد، عصر شنبه پاسخ دیگر استعلام خود را از سازمان بازرسی کل کشور گرفت: اعضای شورا حق شرکت در انتخابات را ندارند.

این نامه در حالی به وزارت ورزش رسید که قرار بود صبح یکشنبه انتخابات فدراسیون تکواندو برگزار شود، مجمعی که یک نامزد جدی آن هادی ساعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران بود و در نتیجه ساعاتی بعد این انتخابات به تعویق افتاد تا اولین پیامد انتشار این نامه ظاهر شود.

اما در حالی که احمد دنیا مالی و عباس جدیدی دیگر اعضای شورای شهر تهران نامزد ریاست فدراسیون‌های قایقرانی و کشتی هستند و مهدی هاشمی نیز به عنوان نماینده مجلس نامزد ریاست فدراسیون تیراندازی، مجلس برای بررسی موضوع وارد عمل شد و محمود گودرزی را به بهارستان فراخواند. در این باره مقداد نجف‌نژاد، رئیس فراکسیون ورزش درباره ثبت‌نام برخی نامزدها در مجامع انتخاباتی‌ فدراسیون‌ها که عضو شورای شهر یا نماینده مجلس هستند، به فارس گفت: بعضی از مسئولیت‌ها پست نیست و بعضی مشاغل شغل نیست. مرجع باید نمایندگان مجلس باشد نه سازمان بازرسی. تفسیر قوانین موضوعی با مجلس است و تفسیر قوانین اساسی با شورای نگهبان. وزارت ورزش باید از اداره کل قوانین مجلس استعلام بگیرد که قطعا جواب می‌دهد، همچنین ما مشاغل تعریف شده زیادی داریم. برخی مشاغل موظفی هستند، برخی غیرموظفی، مشاغل افتخاری هم داریم. بنابراین سازمان بازرسی هم باید از مجلس استعلام بگیرد. از وزیر خواستم از مجلس استعلام داشته باشد.نجف‌نژاد درباره این ‌که گفته می‌شود سازمان بازرسی اعلام کرده نمایندگان نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌ها نامزد شوند، تصریح کرد: از نظر ما مهدی هاشمی مشکلی ندارد و می‌تواند بیاید. نمایندگی مجلس شغل حساب نمی‌شود، البته هاشمی هم شرایط خاصی دارد بنابراین سازمان بازرسی اول باید استعلام بگیرد.

 

واکنش ساعی و جدیدی

اما در حالی که برخی ملی‌پوشان قایقرانی با صدور بیانیه‌ای از احمد دنیامالی، رئیس سابق فدراسیون خواستند قید حضور در شورا را زده و باز هم به ریاست این فدراسیون برگردد، هادی ساعی نامزد فدراسیون تکواندو در این باره تصریح کرد: اگر قانون اجازه حضور در انتخابات را به من ندهد آن وقت تصمیم می‌گیرم که کجا و به چه شکلی حضور داشته باشم، بحث این است که من باید زمان داشته باشم تا تصمیم بگیرم چه‌برنامه‌هایی را اجرا کنم. حوالی ساعت 5 و 30 دقیقه بعدازظهر روز شنبه این موضوع را به صورت تلفنی به من خبر دادند و طبیعی بود که من نیاز به زمان بیشتری داشته باشم و وزارت ورزش هم به همین دلیل انتخابات را به تعویق انداخت.

ساعی افزود: قرار است وزارت ورزش و جوانان زمان دیگری را برای برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو اعلام کند. بنده از شخص وزیر ورزش و جوانان تشکر می‌کنم. با درایتی که داشت چنین تصمیمی گرفت تا شرایط برای همه نامزدها یکسان باشد.اما عباس جدیدی نیز در این باره گفت: شک نکنید که مشکلی برای حضور من در انتخابات فدراسیون کشتی وجود ندارد و مجلس نیز در ارتباط با این نامه اقدام خواهد کرد؛ چراکه طبق ماده 14 مصوب الحاقی قانون شوراهای اسلامی کشور در تاریخ 6/7/82 صراحتا اعلام شده که عضویت در شوراها افتخاری است و شغل به حساب نمی‌آید و قانونگذار صراحتا گفته که طبق ماده 28 شوراها چه شغل‌هایی نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها