مصوبات شورای عالی برنامه ریزی آموزشی

رشته‌های منسوخ شده از کنکور ۹۵ حذف می‌شود

اعلام رشته‌های جدید برای تکمیل ظرفیت کنکور 92

با اضافه شدن برخی رشته‌های جدید و حذف چند رشته، اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب برای پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 92 اعلام شد.
کد خبر: ۶۲۸۹۴۳
اعلام رشته‌های جدید برای تکمیل ظرفیت کنکور 92

به گزارش مهر، براساس این اصلاحات حدود 30 رشته جدید به مجموعه رشته ـ محل‌هایی که پیش از این اعلام شده است، اضافه شده و تعدادی از رشته‌ها نیز حذف و برخی از موارد برخی از رشته - محل‌ها اصلاح شده است.

 متقاضیان واجد شرایط می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اصلاحات اعمال شده نسبت به ثبت کد‌ محل‌های مورد نظر در برگه انتخاب رشته اقدام کنند.

 داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 92 ثبت‌نام کرده (اعم از این‌که در جلسه آزمون حاضر بوده یا نبوده‌اند) و متقاضیانی که در آزمون فوق ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند در این مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

 داوطلبان تا پنجشنبه پنجم دی 92 فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org و پرداخت مبلغ 35 هزار ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیک، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 50 کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

 در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی داوطلبان متقاضی رشته علوم و مهندسی آب در تمامی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور توجه داشته باشند که این رشته دارای 13 خوشه مختلف است و به دلیل نبود امکان ارائه همه خوشه‌های مذکور در یک مرکز یا واحد، تعیین خوشه‌های آموزشی فعال در مراکز و واحدها، منحصرا توسط دانشگاه پیام نور صورت می‌پذیرد.

 21 رشته محل در رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی اصلاح شده است. 19 رشته از دفترچه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی حذف و 19 رشته دیگر به عنوان رشته‌های جدید گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علاوه بر رشته‌های مندرج در دفترچه اضافه شده است.

 در گروه آزمایشی علوم تجربی 15 رشته اصلاح، ده رشته حذف و 17 رشته‌ جدید علاوه بر رشته‌های مندرج در دفترچه اضافه شده است.

 در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ده رشته دچار اصلاح، پنج رشته از دفترچه گروه آزمایشی علوم انسانی حذف و 21 رشته نیز به مجموع رشته‌های جدید گروه آزمایشی علوم انسانی، علاوه بر رشته‌های مندرج در دفترچه اضافه شده است.

 در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز هشت رشته‌ جدید علاوه بر رشته‌های مندرج در دفترچه اضافه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فیروزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
۰
۰
با این دانشگاتون هی به لیست بیكارا اضافه میشه!

نیازمندی ها