یونسی: اختلاف‌افکنان دشمن توسعه کشور هستند

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی گفت: کسانی که تفرقه‌انگیزی، تقابل قومی و مذهبی و ناامنی را در هر لباس و با هر نیتی ایجاد می‌کنند دشمن توسعه کشور هستند و نمی‌خواهند مناطق مختلف ایران اسلامی مانند سیستان و بلوچستان پیشرفت کند.
کد خبر: ۶۲۸۴۳۵

به گزارش ایرنا، علی یونسی گفت: حساب عده قلیلی اختلاف‌افکن و تفرقه‌انگیز از اسلام و مردم سیستان و بلوچستان جداست و این قبیل افراد، دشمن توسعه و عمران و آبادانی منطقه هستند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه علما، روحانیون، معتمدان طوایف و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان آگاه و هوشیارند و هیچ‌گاه به دشمنان و نوکران اجنبی اجازه رخنه در صفوف به‌هم فشرده خود را نمی‌دهند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با بیان این‌که دو قوم بلوچ و سیستانی از اقوام اصیل ایرانی و مسلمان هستند، تصریح کرد: مردم این استان با هر گرایش و قومی از بهترین و اصیل‌ترین مسلمانان ایران هستند و تفاوت‌های مذهبی هیچ خللی در وحدت و همبستگی آنان ایجاد نکرده و نمی‌کند. وی افزود: تفاوت‌های مذهبی بین مردم سیستان و بلوچستان نباید با نگاه امنیتی نگریسته شود بلکه اینها برای توسعه کشور فرصت است؛ سیستانی‌ها و بلوچ‌ها اعم از شیعه و سنی برای توسعه کشور و استان فرصت‌های بسیار خوبی به شمار می‌روند و چنانچه از این توانمندی و ظرفیت منطقه بخوبی استفاده شود، این استان توسعه می‌یابد و چهره آن دگرگون می‌شود.

یونسی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان از نظر موقعیت جغرافیایی نیز از اهمیت خاص و راهبردی برخوردار است؛ دسترسی به آب‌های آزاد اقیانوسی و داشتن مرزهای خشکی و آبی با دو کشور، این استان را در موقعیت بسیار خوبی در بخش‌های مرزی، تجارت، اقتصاد و امنیت قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها