توقیف خودروهای ترددکننده در خطوط ویژه از امروز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز تشدید برخورد با تخلفات خطوط ویژه و پاکسازی این خطوط و ساماندهی عبور و مرور در آنها از امروز خبر داد و گفت: بر این اساس تمامی خودروها و موتورسیکلت‌هایی که به صورت غیرمجاز وارد خطوط ویژه شوند، توقیف و روانه پارکینگ می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۸۰۶۲

حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این ‌که طرح برخورد با تخلفات 15 گانه موتورسیکلت‌سواران از شنبه شانزدهم آذر آغاز شده است، افزود: طی دو هفته که از اجرای طرح ساماندهی و تشدید برخورد با تخلفات موتورسواران گذشته است، آمارها نشان می‌دهد حدود 4000 دستگاه موتورسیکلت متخلف که دارای تخلفات حادثه‌ساز بودند اعمال قانون و توقیف شدند، 25 هزار راکب قبوض ارشادی گرفتند و حدود 27 هزار موتورسیکلت نیز که دارای سرنشین اضافه بودند (بیش از یک سرنشین به همراه راکب) متوقف و اعمال قانون و سرنشینان اضافه آنها پیاده شدند. به گفته وی، در این مدت تمامی راکبان موتورسیکلت‌های متخلف برای طی دوره آموزشی به کلاس‌های مربوط اعزام شدند. رئیس پلیس راهور تهران درباره تخلفات 15 گانه موتورسیکلت‌ها، عنوان کرد: حرکت در پیاده‌رو، حرکت در خلاف جهت، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، انجام حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز مانند تک‌چرخ زدن، تردد موتورسیکلت‌های سه چرخ، تردد در خطوط ویژه، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، دودزا بودن، نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث، همراه نداشتن مدارک رانندگی، ارتکاب دو تخلف حادثه‌ساز همزمان و رانندگی بدون گواهینامه، توقیف موتورسیکلت را علاوه بر اعمال قانون به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به نتایج اجرای این طرح اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد اجرای این طرح موجب افزایش 75 درصدی استفاده از کلاه ایمنی و کاهش 30 درصدی تخلفات موتورسواران تهران طی دو هفته گذشته شده است و در این مدت تنها یک تصادف جرحی برای موتورسواران گزارش شده و هیچ تصادف فوتی نداشته‌ایم که این امر نشان از ارتقای انضباط و ایمنی تردد موتورسواران در پایتخت است.

رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: در ادامه طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف، از امروز با هرگونه ورود موتورسیکلت و خودروهای غیرمجاز به خطوط ویژه اتوبوسرانی و BRT به طور جدی برخورد شده و وسیله نقلیه این دسته از رانندگان علاوه بر جریمه 50 هزار تومانی از یک هفته تا یک ماه توقیف می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها