رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی:

نقص فنی اتوبوس اسکانیا کاملا محرز است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه شرکت «عقاب افشان» تا بهمن ماه فرصت دارد که نواقص اعلام شده را رفع کند، در غیر اینصورت شماره‌گذاری این اتوبوس متوقف می‌شود، گفت: نقص فنی اتوبوس اسکانیا کاملا محرز است، ضمن اینکه پرونده این اتوبوس در دادگاه مفتوح بوده و هم اکنون سازندگان با قید وثیقه آزاد هستند.
کد خبر: ۶۲۷۸۱۷
نقص فنی اتوبوس اسکانیا کاملا محرز است

سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه همایش هفته حمل و نقل در جمع خبرنگاران، در خصوص تصادف ‌اسکانیا در آزادراه تهران - قم که شهریورماه امسال رخ داد، گفت: موضوع اتوبوس اسکانیا و مشکلات آن از چند زاویه قابل بررسی است؛ اول اینکه ایراد جدی اتوبوس اسکانیا در سیستم برق‌رسانی آن ‌است و علت آتش‌سوزی این اتوبوس پس از تصادف نیز همین مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در چندین تصادف اتوبوس اسکانیا موضوع آتش‌سوزی رخ داده و این اتوبوس بالاترین میزان کشته را در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای را به خود اختصاص داده است، افزود: براساس بررسی‌های پلیس، نقص فنی اتوبوس اسکانیا کاملا محرز است و پرونده این اتوبوس در دادگاه مفتوح بوده و هم اکنون سازندگان با قید وثیقه آزاد هستند.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه نقص فنی اتوبوس اسکانیا برای پلیس محرز شده است، اظهار کرد: شرکت عقاب افشان تا بهمن ماه فرصت دارد نواقص اعلام شده را رفع کند، در غیر این صورت شماره‌گذاری این اتوبوس متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه خودروساز از خودروی تولیدی خود دفاع می‌کند و تشخیص بر عهده آنها نیست که اعلام کند خودرو ایمن است یا ناایمن، افزود: در قانون مشخصات تغییر در اسکانیا تعیین شده است و آنها هم باید تمکین کنند. براین اساس، ضعف بدنه اتوبوس اسکانیا که در ایران ساخته می‌شود، محرز است و از عوامل افزایش مرگ و میرهای حوادث این اتوبوس است.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: موضوع نواقص اتوبوس اسکانیا در محکمه در حال بررسی است و تمام ایرادات اتوبوس اسکانیا به شرکت سازنده، سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل و دستگاه قضایی اعلام شده است.

وی افزود: در تمام کشورهای دنیا اگر خودرو ایراد فنی کارخانه‌ای داشته باشد، بلافاصله خودروساز فراخوان داده و تمام تولیدهای خود را رفع ایراد می‌کند، اما در ایران به دلیل آنکه انحصار در تولید شکل گرفته و بازار رقابتی نیست، پس از حادثه بلافاصله فرافکنی می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: متأسفانه خودروساز به جای آنکه اعلام کند، برای رفع عیب‌های تولیدات خود بررسی کرده و عمل می‌کند، بلافاصله اعلام می‌کند که نقص از خودروی تولیدی آنها نیست، بلکه مواردی نظیر اشتباه راننده، جاده، لاستیک، گاردریل و از این قبیل منجر به وقوع حادثه شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
۰
۰
جناب سردار مومنی
امیدوارم پاینده باشید.
آیا تنهایی به قاضی رفتن نتیجه ای جز برنده بیرون آمدن دارد؟چرا به اتفاق كارشناسان شركت سازنده روی اتوبوس هایی كه اتفاق برایشان افتاده بحث كارشناسی نمی كنید تا به یك جمع بندی مشترك برسید؟آیا در این مملكت كارشناس خبره وجود ندارد كه در زمینه تخصصی برق از آنها نظر بخواهید كه به عنوان بی طرف نظر بدهند؟
چرا عادت كردیم بدون داشتن دلایل كافی شركتی را محكوم به كار وعیبی كنیم كه ندارند؟این شمشیر دو لبه دارد وهر دو لبه آن تیز است یك طرف همه مردم ویك طرف شركت وپرسنلش.عادل باشیم نه احساساتی.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها