عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران:

مذاکرات کارشناسی از فردا در ژنو از سر گرفته می شود

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعلام کرد: مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از فردا بعد از ظهر در ژنو از سر گرفته می شود.
کد خبر: ۶۲۷۳۸۴
مذاکرات کارشناسی از فردا در ژنو از سر گرفته می شود

عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از فردا (پنجشنبه 28 آذر) در ژنو از سر گرفته می شود.

وی افزود: این مذاکرات از فردا بعد از ظهر از ساعت 15 به وقت ژنو آغاز خواهد شد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پیش از این اعلام کرده بود: یک تاریخ اولیه برای از سرگیری مذاکرات کارشناسی در نظر گرفته شده است و قرار است خانم اشتون در تماس با شش کشور 1+5 این زمان را تنظیم کند.

بر اساس این گزارش، سید عباس عراقچی در پی توقف مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در وین پس از اعمال تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا بر علیه برخی شرکت ها و شخصیت های ایرانی به آلمان و بلژیک سفر کرد.

عراقچی دیروز در بلژیک با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

عراقچی درخصوص این دیدار گفت: در این ملاقات مواضع خودمان را به خانم اشتون منتقل کردیم که اگر مذاکرات قرار است ادامه یابد باید از سوء تفاهمات و زیاده خواهی ها اجتناب شود.

وی با تاکید بر اینکه باید پایبند به متن توافق باشیم، افزود: باید از اقدامات تحریک آمیز خودداری شود.

عراقچی تصریح کرد: خانم اشتون نیز بر این امر تاکید داشتند که لازمه اجرای توافق، اصل حسن نیت در مذاکرات است و گروه مذاکره کننده 1+5 در وین نیز به همین ترتیب عمل می کنند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان افزود: خانم اشتون اطمینان دادند که همه اعضای گروه به خصوص آمریکا متعهد به تعهدات هستند و بر این اساس تصمیم بر ادامه مذاکرات گرفته شد.

همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در همین راستا در هفته گذشته با کاترین اشتون و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت وگوهای تلفنی جداگانه ای داشت.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها