معاون قوه قضاییه با بیان این‌که در صورت تامین اعتبار، آمادگی داریم با 600 قاضی به شهروندان مشاوره حقوقی بدهیم، گفت: این اقدام می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم و حل اختلافات کوچک موثر باشد و مانع افزایش پرونده در دستگاه قضایی شود.
کد خبر: ۶۲۷۲۲۰

حمید شهریاری در گفت‌وگو با مهر، در مورد وضع سامانه 129 قوه قضاییه افزود: این سامانه تلفنی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی مردم دو سال است که ایجاد شده و هم‌اکنون روزانه حدود 25 هزار تماس تلفنی به وسیله قضات بازنشسته و باتجربه پاسخ داده می‌شود.

وی با بیان این‌که بیش از 60 قاضی در این سامانه پاسخگوی مردم هستند، گفت: برای این‌که بتوانیم خدمات این سامانه را گسترش دهیم، حداقل به 600 قاضی نیاز داریم، ولی اگر 10 درصد از هشت میلیون نفری که در دستگاه قضا پرونده تشکیل می‌دهند، با سامانه 129 تماس بگیرند، میزان تماس‌ها از ظرفیت پاسخگویی ما بیشتر‌می‌شود.

شهریاری به مشکل کمبود اعتبارات قوه قضاییه اشاره کرد و توضیح داد: برای جبران این کمبودها، پیشنهاد ما این است که شماره‌هایی با پیش‌شماره 909 تعریف شود و شهروندانی که مشاوره تلفنی حقوقی می‌خواهند، با این شماره تماس بگیرند و هزینه آن در قبض تلفن آنها محاسبه شود، مثلا نیم ساعت تلفن و مشاوره حقوقی با قاضی دارای 30 سال تجربه معادل 5000 تومان محاسبه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها