اشتون:

مذاکرات فنی با ایران از سر گرفته می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ارتباط من با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران همچنان ادامه دارد و امیدواریم مذاکرات فنی میان ایران و گروه 1+5 و تلاش‌ها برای رسیدن به توافق به زودی از سر گرفته شود.
کد خبر: ۶۲۶۷۰۲
مذاکرات فنی با ایران از سر گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری کویت، کاترین اشتون قبل از آغاز نشست امروز وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا به زودی مذاکراتش را با ایران از سر می‌گیرد. البته تاکنون درباره مسائل گوناگونی گفتگو شده است ولی هنوز دو مسئله باقیست که باید درباره آن اندیشه کرد و سپس به این نتیجه رسید که آیا به توافق می‌رسیم یا خیر؟

وی افزود: هیئت مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات اخیر ژنو برای مشورت از مذاکرات خارج شد و من همچنان با وزیر امور خارجه این کشور در ارتباطم و امیدوارم مذاکرات به زودی از سر گرفته شود.

اشتون درباره بحران سوریه گفت: امیدوارم بیست و دوم ژانویه که زمان برگزاری کنفرانس ژنو2 اعلام شد روز رسیدن به توافق و نتیجه باشد... در حل بحران سوریه نیازمند راهکار سیاسی هستیم.

وی افزود: اروپا معتقد است برای رسیدن به نتیجه در درجه اول همه طرف های درگیر در سوریه باید به آتش بس احترام بگذارند تا پس از آن موفق شویم نقشه راهی را مشخص کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به تحولات اوکراین اشاره کرد و گفت: آنچه در اوکراین می گذرد نمی تواند بر روابط اروپا و روسیه تاثیر منفی بگذارد، معتقدم همکاری و شراکت اروپا با اوکراین به نفع مردم این کشور است و دو طرف اروپایی و اوکراینی می توانند مشکلات موجود را حل کنند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
خدا كنه این دفعه برخی ها نگن چرا ظریف لبخند برلب داره ظریف جان لبخند بزن احتمالا آقایان این روایت تا كنون به گوششان نرسیده كه مؤمن شادیش در چهره است و غمش در دل

نیازمندی ها