کلاهبرداری شرکت کاغذی از جویندگان کار

متصدی یک شرکت کاغذی که به بهانه کاریابی، از 52 شهروند اصفهانی جوینده کار 400 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۶۳۵۲
کلاهبرداری شرکت کاغذی از جویندگان کار

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی، سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره گفت: در پی گزارشی مبنی بر فعالیت یک شرکت کاریابی که با انتشار آگهی‌های استخدام مبالغی تحت عناوین هزینه ثبت‌نام و هزینه شرکت در آزمون دریافت می‌کنند، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان دریافتند متصدی این شرکت به بهانه استخدام و کاریابی، از جویندگان کار پول می‌گیرد و قول استخدام می‌دهد در حالی که هیچ یک از مراجعان این شرکت حتی با گذشت چند ماه از مراجعه و ثبت‌نام، در جایی شاغل نشده و اقدامی از طرف این شرکت انجام نشده است.

وی با بیان این که در تحقیقات مشخص شد شرکت هیچ مجوزی نداشته و فعالیت آن غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت کلاهبرداری این شرکت، متصدی آن دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی با اشاره به شناسایی 52 مالباخته در این پرونده، افزود: متهم از متقاضیان کار که عمدتا زن بودند،200 تا 400 هزار تومان دریافت می‌کرد. وی تا کنون به 40 میلیون تومان کلاهبرداری به این شیوه اعتراف کرده است.

سرهنگ خسروی به شهروندان درباره فعالیت این‌گونه شرکت‌ها هشدار داد و گفت: ارائه شماره ثبت شرکت به تنهایی نمی‌تواند موجب اطمینان از قانونی بودن فعالیت و درستی عملکرد شرکت باشد و مردم نباید فریب ظاهر آراسته افراد و تبلیغات آنان را بخورند.

وی یادآور شد: شهروندان به هیچ عنوان، اصل یا حتی کپی اسناد و مدارک خود مانند شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی، جواز کسب و ساختمان و مدارک تحصیلی خود را برای انجام امور اداری در اختیار افراد ناشناس و غیرمطمئن قرار ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها