تشکیل ستاد بحران در استان آذربایجان غربی

مدارس روز شنبه در برخی از نقاط آذربایجان غربی تعطیل شد

آموزش و پرورش آذربایجان غربی در پی بارش شدید بارش برف و برودت هوا مدارس برخی از نقاط استان را تعطیل اعلام کرد. همچنین عصر امروز با حضور استاندار آذربایجان غربی جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل استانداری تشکیل شد.
کد خبر: ۶۲۵۴۸۷
مدارس روز شنبه در برخی از نقاط آذربایجان غربی تعطیل شد

به گزارش مهر، روابط عمومی آموزش و پرورش استان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: به علت بارش برف و برودت هوا فردا روز شنبه 23 آذرماه سالجاری مدارس تمامی مقاطع تحصیلی ناحیه 1و2 ارومیه، سیلوانا،صومای برادوست، نازلو و انزل در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

همچنین بر اساس این گزارش مقاطع ابتدایی مرحمت آباد در نوبت صبح و مقطع ابتدایی مدارس شهری و روستایی سلماس در نوبت صبح و بعد از ظهر و تمام مقاطع شهری و روستایی سردشت و اشنویه در نوبت صبح و تمامی مدارس روستایی چایپاره نیز فردا شنبه 23 آذرماه امسال تعطیل است.

اداره کل هواشناسی استان نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد: از روز شنبه 23 آذرماه امسال با گذر سامانه بارشی و در پی آن نفوذ توده هوای سرد از عرض های شمالی، کاهش محسوس دما در طول هفته آینده بین 6 تا 10 درجه در استان رخ خواهد داد.

تشکیل ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی

در پی بارش شدید برف با حضور استاندار آذربایجان غربی جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل استانداری تشکیل شد.

سعادت با تاکید بر نوسازی و بهسازی تجهیزات اداره راه و شهرسازی و دستگاههای امداد رسان، خواستار تسریع در بازگشایی راههای روستایی استان شد.

نجات جان 2 مادر باردار

نیرو های امدادی جان 2 مادر باردار از اهالی روستاهای توابع شهرستان های ارومیه و مهاباد را با انتقال به مراکز درمانی نجات دادند.

در 6 عملیات امدادی جداگانه دیگر در شهرستان های استان، از جمله یک کودک 5 ساله در روستای کوروش آباد از توابع شهرستان اشنویه، سه بیمار در روستای علی نطر از توابع پلدشت و یک نفر در شهرستان ارومیه توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

همچنین به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی، 8 اکیپ سیار و ثابت امدادی در سطح شهرستان ارومیه در حال پاسخ گویی به گرفتار شدگان در برف بوده و توانسته اند 230 خودرو گرفتار در برف را رها سازی کنند.

بر پایه این گزارش، بارش برف که از دو روز گذشته در شهرستان ارومیه آغاز شده موجب اختلال در عبور و مرور خودروها در سطح معابر و خیابان های این شهرستان شده است در این راستا جمعیت هلال احمر شهرستان ارومیه با همکاری پایگاه پشتیبانی ستاد استانی این جمعیت از اوایل صبح امروز با اعزام 8 اکیپ سیار و ثابت امدادی و حمایتی به سطح شهر، توانستند تا ظهر امروز با تلاش امدادگران 230 خودرو گرفتار در برف را آزاد سازی کرده و به 450 نفر خدمات امدادی و حمایتی ارائه دهند.

در حال حاضر 623 راهدار به همراه 483 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در 29 راهدارخانه ثابت، 6 راهدارخانه سیار و محورهای های برف گیر استان مستقر هستند.

گروه های راهداری تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده به شکل شبانه روزی در محورهای ارتباطی و جاده های مواصلاتی خدمت رسانی می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها