عراقچی هشدار داد:

تصویب تحریم‌های جدید روند توافق ژنو را متوقف می‌کند

معاون وزیر امور خارجی کشورمان درباره اظهارات رئیس کمیته سنای آمریکا مبنی بر لغو تحریم‌ها علیه جمهوی اسلامی ایران گفت: توافق ژنو بر مبنای این تفاهم است که هیچ تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نشود، مسلما چنانچه تحریم جدیدی بخواهد صورت بگیرد روند توفق ژنو را متوقف می‌کند.
کد خبر: ۶۲۴۸۸۶
تصویب تحریم‌های جدید روند توافق ژنو را متوقف می‌کند

سیدعباس عراقچی، در حاشیه نشست مطبوعاتی وزرای خارجه ایران  و روسیه در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات جاری کارشناسان ایران و 1+5 در وین اظهار داشت: در حال حاضر روند مذاکرات به سمت تعیین ساز وکارهاست که در حال انجام است.
 
وی ادامه داد:  در دو روز گذشته رایزنی‌های انجام شده که در ادامه آن صبح امروز مذاکرات با آژانس همراه بوده است که در ادامه با گفتگوهایی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و به دنبال آن سفر "یوکیو آمانو" خواهیم داشت.  
 
عراقچی تصریح کرد: مذاکرات دوباره بعدازظهر امروز با 1+5 ادامه خواهد داشت و چنانچه لازم باشد ادامه مذاکرات به فراد نیز موکول خواهد شد.
 
معاون وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: تاریخ شروع گام اول و اقداماتی که هر دو طرف باید انجام بدهند و همچنین سازوکارهای اجرای انشاءلله مشخص و اعلام خواهد شد.
 
عراقچی درباره اظهارات رئیس کمیته سنای آمریکا مبنی بر لغو تحریم‌ها علیه جمهوی اسلامی ایران اظهار داشت: توافق ژنو بر مبنای این تفاهم است که هیچ تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نشود، مسلما چنانچه تحریم جدیدی بخواهد صورت بگیرد روند توفق ژنو را متوقف می‌کند از این‌رو تصمیم سنا در همین راستا است.
 
معاون وزیر خارجه کشورمان درباره ادعای جان کری وزیر خارجه امریکا مبنی بر اینکه در صورت لغو توافق ژنو حمله نظامی را در پیش خواهیم گرفت، اظهار داشت: هنوز خبری در این باره نشنیده‌ام. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها