استقلال در نخستین دیدار، سه‌شنبه 6 اسفند در آزادی به مصاف الشباب عربستان می‌رود

سیزده به در فوتبالی با لیگ قهرمانان‌ آسیا

همگروهی استقلال با تیم‌های جام ندیده آسیا، تقابل فولاد با تیم ناشناخته عربستانی، همگروهی تراکتورسازی با الاتحاد و قرار گرفتن سپاهان در گروه مرگ، نتیجه مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بود. برنامه این بازی‌ها هم اعلام شد که نکات جالب آن تقابل استقلال و تراکتورسازی با تیم‌های عربستانی در روز نخست و بازی این دو نماینده فوتبال ایران در روز سیزدهم فروردین است.
کد خبر: ۶۲۴۷۱۲

در این بین گروه استقلال را باید آسان‌ترین گروه نامید. همگروهی آبی‌پوشان تهرانی با الشباب عربستان، الجزیره امارات و الریان قطر که هیچ کدام تاکنون قهرمانی در آسیا را تجربه نکرده‌اند، برای هواداران این تیم می‌تواند بهترین خبر باشد؛ البته امیر قلعه‌نویی معتقد است؛ این گروه گرچه برای آنها سخت نیست، اما آسان هم نیست. سرمربی آبی‌ها بلافاصله پس از مراسم قرعه‌کشی در واکنش به گروهی که در آن قرار گرفته‌اند، گفت: گروهی که نصیب استقلال شده نه سخت است و نه آسان، اما با توجه به این‌که گروه جدیدی برای ما محسوب می‌شود باید با تمام قدرت به میدان برویم. تیم‌های حاضر در این بازی‌ها همگی از کلاس حرفه‌ای خاصی برخوردارند و همین موضوع سبب می‌شود انگیزه‌های متفاوتی را در این دیدارها شاهد باشیم.

برخلاف استقلال، سپاهان قهرمان فصل گذشته جام حذفی از الان باید خود را برای بازی در گروه مرگ آماده کند. الهلال، پرافتخارترین تیم عربستان، السد پرافتخارترین تیم قطر و الاهلی امارات سه تیمی هستند که سپاهان در گروه D قرار دارند. با این حال مدیرعامل سپاهان از قرار گرفتن تیمش در چنین گروهی استقبال کرد. محمد ترابیان گفت: واقعا این سخت‌ترین گروه منطقه‌ غرب آسیاست؛ البته سپاهان در طول برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همواره ثابت کرده مقابل تیم‌های بزرگ و قدرتمند بهتر بازی می‌کند.

فولاد و تراکتورسازی هم در گروه‌های B و C قرار گرفتند، اما تیم‌های چهار این دو گروه پس از برگزاری سه مرحله پلی‌اف مشخص می‌شوند. فولاد با تیم‌های الفاتح عربستان و بنیادکار ازبکستان همگروه است و تراکتورسازی با الاتحاد عربستان و العین امارات.از میان تیم‌های بن‌یاس امارات، الجیش قطر، نسف قرشی ازبکستان، السویق عمان و القادسیه کویت یک تیم با فولاد همگروه خواهد شد. چهارمین تیم گروه تراکتورسازی هم از میان لکوموتیو تاشکند ازبکستان، لخویای قطر، الشباب اردن، الکویت کویت، الحد بحرین و الشرطه عراق معرفی خواهد شد.

برنامه تیم‌های ایرانی

پس از انجام قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا، برنامه دیدارهای فصل 2014 نیز مشخص شد. بر این اساس با توجه به تاریخ برگزاری دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال به عنوان نخستین میزبان در میان چهار نماینده کشورمان، روز سه‌شنبه ششم اسفند در ورزشگاه آزادی به مصاف الشباب عربستان می‌رود. تراکتورسازی هم چهارشنبه هفتم اسفند در حالی در تبریز به میدان می‌رود که همچون استقلال باید با دیگر نماینده عربستان، الاتحاد روبه‌رو شود.

بازی‌های مرحله گروهی تا چهارشنبه سوم اردیبهشت 93 ادامه خواهد داشت و دو تیم تراکتورسازی و استقلال طبق برنامه باید روز سیزدهم فروردین در تبریز و دبی به مصاف حریفان خود بروند. برنامه کامل دیدارهای چهار نماینده فوتبال کشورمان در رقابت‌های فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا در زیر آمده است:

سه‌شنبه ششم اسفند 92: استقلال ـ الشباب عربستان، پلی‌آف یک ـ فولاد

چهارشنبه هفتم اسفند 92: تراکتورسازی ـ الاتحاد عربستان، السد قطر ـ سپاهان

سه‌شنبه بیستم اسفند 92: الریان قطر ـ استقلال، فولاد ـ الفاتح عربستان

چهارشنبه بیست و یکم اسفند 92: پلی‌آف 2 ـ تراکتورسازی، سپاهان ـ الهلال عربستان

سه‌شنبه بیست و هفتم اسفند 92: استقلال ـ الجزیره امارات، العین امارات ـ تراکتورسازی

چهارشنبه بیست و هشتم اسفند 92: بنیادکار ازبکستان ـ فولاد، سپاهان ـ الاهلی امارات

سه‌شنبه دوازدهم فروردین 93: فولاد ـ بنیادکار ازبکستان، الاهلی امارات ـ سپاهان

چهارشنبه سیزدهم فروردین93: الجزیره امارات ـ استقلال، تراکتورسازی ـ العین امارات

سه‌شنبه بیست و ششم فروردین 93: الاتحاد عربستان ـ تراکتورسازی، سپاهان ـ السد قطر

چهارشنبه بیست و هفتم فروردین 93: الشباب عربستان ـ استقلال، فولاد ـ پلی‌آف یک

سه‌شنبه دوم اردیبهشت 93: تراکتورسازی ـ پلی‌آف، الهلال عربستان ـ سپاهان

چهارشنبه سوم اردیبهشت 93: استقلال ـ الریان قطر، الفاتح عربستان ـ فولاد

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت رفت و برگشت و در روزهای شانزدهم، هفدهم، بیست و سوم و بیست و چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود.

گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا

گروه A: الریان قطر، الجزیره امارات، الشباب عربستان، استقلال ایران

گروه B: بنیادکار ازبکستان، فولاد ایران، الفاتح عربستان، پلی‌آف یک

گروه C: الاتحاد عربستان، تراکتورسازی ایران، العین امارات، پلی‌آف دو

گروه D: السد قطر، الهلال عربستان، سپاهان ایران، الاهلی امارات

گروه E: پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی، بوریرام تایلند، شاندونگ چین و تیم سوم ژاپن

گروه F: سانفرس هیروشیمای ژاپن، سنترال‌کوست استرالیا، سئول کره‌جنوبی، پلی‌آف سه

گروه G: گوانگژوی چین، قهرمان جام امپراتوری ژاپن، جونبوک کره‌جنوبی، پلی‌آف چهار

گروه H: وسترسیدنی استرالیا، گیژو رنه چین، نایب قهرمان لیگ ژاپن و اولسان هیوندای کره‌جنوبی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها