تغییر نام خیابان آفریقای‌جنوبی به نلسون ماندلا

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بیست و نهمین جلسه این شورا پیشنهاد داد خیابان آفریقای‌جنوبی به عنوان نلسون‌ماندلا نامگذاری شود.
کد خبر: ۶۲۴۶۶۸

به گزارش فارس، احمد مسجدجامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به شخصیت سیاسی و اخلاقی نلسون ماندلا و این که در هر مجمع بین‌المللی که نیاز به رای بود، ماندلا به ایران رای می‌داد، گفت: می‌توانیم بخشی از خیابان آفریقای‌جنوبی یا خیابان‌های منتهی به خیابان آفریقای‌جنوبی را به نام نلسون ماندلا نامگذاری کنیم.

در این جلسه، اسماعیل دوستی یکی از اعضای شورای شهر تهران نیز پیشنهاد داد که بلوار آرش به نام نلسون ماندلا نامگذاری شود، اما احمد مسجدجامعی تاکید کرد که پیشنهاد نامگذاری خیابان آفریقای‌جنوبی به نام نلسون ماندلا باید مکتوب ارسال شود و در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی پیشنهاد داد تا خیابانی به نام پروفسور معتمدنژاد، پدر‌علم‌ارتباطات نامگذاری شود.

دوستی با بیان این که انتهای کوی فراز در این منطقه به محل ریخته شدن زباله‌ها بدل شده، گفت: باید این بخش ساماندهی شود. همچنین اوین و درکه نیز مانند دره فرحزاد ساخته شود و با نهادهایی که در حریم رودخانه ساخت و ساز می‌کنند، برخورد شود.عضو شورایاری منطقه 2 تهران نیز در این جلسه نسبت به برخی ساخت و سازهای غیرمجاز و وجود کارتن‌خواب‌ها و معتادان در حاشیه بزرگراه‌های این منطقه انتقاد کرد.

مرتضی طلایی از اعضای شورای شهر تهران نیز با اشاره به وضع نامناسب محله کمپ زنجان در جوار دانشگاه شریف گفت: این منطقه وضع اسفباری دارد که نیاز به استقرار پلیس در آن است و باید طرح‌های موضوعی برای آن تهیه شود.

سروری عضو دیگر شورای شهر نیز به وجود سارقان و معتادان در حواشی منطقه فرحزاد و دره پونک اشاره کرد و گفت: در این مکان‌ها ساخت و سازهای غیرقانونی انجام می‌شود و هر روز رستوران تازه‌ای در این مکان متولد می‌شود که برخورد با آن نیاز به عزم جدی تری دارد.

حبیب‌پور نیز به مشکلات محله اسلام‌آباد و زیر پل مدیریت اشاره کرد و گفت: بعد از غروب آفتاب این مکان تبدیل به تگزاس می‌شود.همچنین ابوالفضل شاکری عضو دیگر شورا از تخریب ساختمان کلاه فرنگی بالاتر از میدان دربند انتقاد کرد و گفت: برج‌سازان در حال تراشیدن کوه برای ساخت و ساز هستند.

تشریح برنامه‌های 5 ساله معاونت خدمات شهری

در این جلسه همچنین معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بیست و نهمین جلسه شورای شهر برنامه‌ پنجساله‌دوم این معاونت را تشریح کرد.

مجتبی عبداللهی گفت: از 140 ماده برنامه پنجساله دوم، 52‌ماده مربوط به حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران است.عبداللهی ادامه داد: در طرح جامع شهرداری تهران هفت چشم‌انداز پیش‌بینی شده است که سه چشم‌انداز مربوط به حوزه خدمات شهری است.معاون خدمات شهری شهرداری تهران بیان کرد: در برنامه تدوین شده شش محور در نظر گرفته شده است که از این شش محور دو محور متعلق به حوزه خدمات شهری است.وی افزود: بحث محیط زیست و خدمات شهری و همچنین موضوع ایمنی و مدیریت از موضوعات در نظر گرفته شده از سوی شهرداری در قالب معاونت خدمات شهری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها