گزیده عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح چهارشنبه

سران دروغگوی غرب روح ماندلا را آزردند

بعد از ۹ روز عزاداری و ادای احترام، مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا رئیس جمهور اسبق آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با آپارتاید در روستای «کونو» زادگاهش برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۶۱۳۸
ماندلا در زادگاهش آرام گرفت

به گزارش واحد مرکزی خبر از پرتوریا،مراسم تدفین «نلسون ماندلا»  به طور سنتی در ملک خانوادگی ماندلا در روستای کونو در 1000 کیلومتری جنوب شرقی ژوهانسبورگ برگزار شد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده دولت ، مراسم رسمی خاکسپاری ماندلا از 8  تا ده و نیم صبح بود که برخی مقامات و اعضای خانواده ماندلا در ستایش وی سخنرانی‌کردند.

خانواده ماندلا از دولت و رسانه ها خواسته اند مراسم خاکسپاری سنتی این قهرمان آفریقای جنوبی، کاملا خانوادگی باشد و مایل نیستند این مراسم از تلویزیون پخش شود و مردم، به خاک سپردن جسد ماندلا را ببینند.

ماندلا که 14 آذر ماه در سن 95 سالگی درگذشت امروز در جایی که می خواست و در کنار والدین و سه فرزندش در روستای کونو به خاک سپرده شد.

این قهرمان مبارزه با آپارتاید در سال 1996 گفت:« هنگامی که انسان آنچه را که وظیفه خود در قبال مردم و کشور خود می داند، انجام می دهد، می تواند در آرامش کامل استراحت کند؛ من فکر می کنم این تلاش را انجام داده ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها