اتحادیه اروپا:

در سوریه با نسلی سوخته و از دست رفته مواجهیم

یکی از مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا با هشدار این مساله که سوریه با وحشتناک‌ترین و فاجعه‌آمیزترین بحران انسانی در چند دهه گذشته مواجه است،‌ اعلام کرد که 1000 روز از زمان آغاز بحران و ناآرامی در این کشور می‌گذرد.
کد خبر: ۶۲۳۶۸۳
در سوریه با نسلی سوخته و از دست رفته مواجهیم

«کریستالینا جورجیوا»، کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا گفت: یک هزار روز از زمان آغاز بحران و خشونت در سوریه می‌گذرد؛ ناآرامی و بحرانی که باعث شده ده‌ها هزار زن، مرد و کودک جان خود را از دست بدهند، میلیون‌ها تن بی‌خانمان شوند و در فرای مرزها به دنبال امنیت باشند.

وی افزود: یک هزار مرگ و کشتار، ترس، کار سخت، محرومیت و ناامیدی در نتیجه این جنگ داخلی است. یک هزار روز است ما شاهد ایجاد نسل سوخته و از دست رفته هستیم.

درگیری‌های قریب به سه ساله سوریه تاکنون بیش از 100 هزار کشته و سه میلیون آواره بر جای گذاشته که از این کشور گریخته‌اند.

این مقام مسئول اتحادیه اروپا با اعلام اینکه نسبت به برگزاری کنفرانس ژنو 2 در 22 ژانویه سال آتی میلادی امیدوار است، افزود: من به درخواست خود از تمام جامعه بشری و بین‌المللی برای حضور در این کنفرانس و یافتن راه حلی برای پایان بخشیدن به این درگیری وحشتناک و دسترسی مردم سوریه به کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهم.

وی گفت که درگیری موجود در سوریه هم‌اکنون مسئول و مسبب ایجاد یک نسل سوخته و از دست رفته در سوریه و بی‌خانمانی میلیون‌ها تن است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها