ادعای یک روزنامه اسپانیایی

ایران بهترین تیم آسیایی در جام جهانی 2014

گزارش تشریحی از گروه بندی احتمالی جام جهانی 2014

احتمال حضور تیم ملی فوتبال ایران در گروه مرگ/ گزارش تصویری

سوییس، هندوراس، بوسنی و هرزگوین و الجزایر. اگر این گروه شکل بگیرد آسان ترین گروه تاریخ جام جهانی به وجود می آید.
کد خبر: ۶۲۲۳۰۰
احتمال حضور تیم ملی فوتبال ایران در گروه مرگ/ گزارش تصویری

سایت جام جم ورزشی- البته هر تیمی دوست دارد در این گروه قرار بگیرد. بر طبق سیدبندی جام جهانی 2014 شکل گیری این گروه بسیار محتمل است این در حالیست که گروه های مرگ هم در راه است.

روز سرنوشت

ساعت 13 روز جمعه (البته به وقت برزیل) مراسم قرعه‌کشی بیستمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال در سالوادور از ایالت باهیا برزیل آغاز می‌شود. بیش از 1300 میهمان و فراتر از 2000 روزنامه‌نگار از سراسر جهان در مراسمی حاضر خواهند بود که میلیاردها بیننده تلویزیونی پخش زنده آن را در 193 کشور جهان مشاهده خواهند کرد.

اجرای مراسم به  فرناندا لیما و همسرش رودریگو هیلبرت،  سپرده شده است. پله، به‌به‌تو و رونالدو چهره‌های جذاب کشور میزبان در مراسم هستند و کافو، فابیو کاناوارو، ماریو کمپس، لوتار ماتئوس، زین‌الدین زیدان و جف هرست، بزرگانی خواهند بود که گوی‌های سرنوشت را به ترتیب باز کرده و آرایش گروه‌ها را مشخص خواهند کرد.

گلدان های فیفا

فیفا گلدان‌های جام جهانی 2014 برزیل را بدین شرح اعلام کرد:

گلدان یک: آرژانتین، برزیل، بلژیک، کلمبیا، آلمان، اسپانیا، سوئیس و اروگوئه

گلدان 2: الجزایر، کامرون، شیلی، ساحل عاج، اکوادور، غنا و نیجریه

گلدان 3:‌ استرالیا، کاستاریکا، هندوراس، ایران، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک و آمریکا

گلدان 4: بوسنی‌وهرزگوین، کرواسی، انگلیس، فرانسه، یونان، ایتالیا، هلند، پرتغال و روسیه

 

حال که با گلدان های تیم های جام جهانی آشنا شدیم راحت تر می توانیم پیش بینی کنیم که کدام تیم ها با یکدیگر همگروه می شوند، کدام تیم در گروه مرگ قرار می گیرد و کدام تیم با خوش شانسی بسیار زیاد به آسان ترین گروه می رود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که ممکن است تیم ملی فوتبال ایران ممکن است در گروه مرگ رقابت های جام جهانی قرار بگیرد!

برزیل، نیجریه، آمریکا و هلند یا آرژانتین، ساحل عاج، مکزیک و فرانسه به همراه اسپانیا، غنا، ایران و ایتالیا، همچنین آلمان، شیلی، ژاپن و پرتغال به همراه هر ترکیبی که این 16 تیم تشکیل دهنده آن باشند گروه مرگ جام جهانی را رقم خواهد زد.

از سویی با توجه به گلدان بندی رقابت های جام جهانی باید انتظار شکل گرفتن یکی از آسان ترین گروه های جام جهانی را داشت، گروهی که ممکن است تیم هایی همچون الجزایر، هندوراس، سوییس و بوسنی و هرزگوین در آن قرار بگیرند.

هم‌گروهی انگلستان با آرژانتین یا فرانسه با الجزایر نیز می تواند بسیار جالب باشد، تاریخی که حاکی از استعمار فرانسه بر الجزایر و تقابل های همیشه جنجالی انگلیس و آرژانتین است می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

همگروهی اسپانیا با شیلی یا فرانسه و آلمان با انگلستان هم از جنجالی ترین گروه بندی های جام جهانی خواهد بود.

همگروهی  آمریکا و روسیه نیز با توجه به مناقشات سیاسی این دو کشور نیز می تواند بسیار جالب باشد. البته نباید از یاد برد که احتمال همگروهی ایران و آمریکا هم وجود دارد.

جنجالی ترین دیدارها

البته همیشه قرار نیست مسائل سیاسی دیدارها را جذاب کند. مصاف پرتغال و برزیل که مصاف رونالدو و نیمار است بسیار جلب توجه می کند اما دیدار آرژانتین و پرتغال چیز دیگری خواهد بود، نبردی که مسی و رونالدو، دو ابر ستاره فوتبال دنیا، مقابل یکدیگر قرار می گیرند. از سویی هر کدام از این دو تیم مقابل فرانسه قرار بگیرند آنگاه سر و کله یکی دیگر از بهترین بازیکنان کنونی جهان یعنی ریبری فرانسوی پیدا می شود که قرار است مقابل رونالدو و یا مسی بازی کند.

البته باید این احتمال را هم داد که ایران با پرتغال همگروه شود. آنگاه باید شاهد مصاف جذاب کارلوس کروش با تیم کشور مادری اش بود.

از آن سو اگر آلمان و آمریکا هم در یک گروه بیفتند آنگاه کلینزمن سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان باید مقابل تیم کشورش قرار بگیرد.

مصاف های برزیل - ایتالیا و البته اسپانیا- ایتالیا دیدارهایی است که می تواند جنبه انتقامی داشته باشد.

 

همگروهی اسپانیا و هلند هم تداعی گر فینال جام جهانی 2010 خواهد بود.

اما ایران....

باید امیدوار بود که گوی‌های قرعه‌کشی برای ایران گوی شانس باشد. سوئیس و بلژیک برای ایران اولویت تیم‌های سرگروه هستند اما مصاف با برزیل، آرژانتین، اسپانیا و آلمان هم دیدارهای دشوار اما جذاب خواهد بود. نام اروگوئه و کلمبیا در انتهای فهرست قرار دارد آنها هم دشوار هستند و هم انتخاب چندان جذابی نیستند. البته در سخت ترین حالت ممکن تیم ملی فوتبال ایران با برزیل، آرژانتین یا اسپانیا، ساحل‌عاج و هلند همگروه می شود. حضور در چنین گروهی در کنار دشواری جذاب خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زهیر
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
۰
۰
ایران و امریكا خیلی هیجان داره وای اگه بشه چی میشه

نیازمندی ها