افزایش 20 درصدی اعزام زائران ایرانی به عتبات

رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش20 درصدی اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در این ایام 300 هزار زائر ایرانی در کربلای معلی حضور داشته باشند.
کد خبر: ۶۲۲۰۹۹
افزایش 20 درصدی اعزام زائران ایرانی به عتبات

«سعید اوحدی» درباره تمهیدات این سازمان به منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائران ایرانی عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) افزود: برای ساماندهی زائرانی که علاقه‌مند سفر عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) هستند، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های همکار مانند وزارت کشور، نیروی انتظامی، بیمه، نماینده استاندارهای ایلام و خوزستان، دستگاه های نظارتی و هلال‌احمر تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در این جلسه راهکارهای مختلف برای ساماندهی حضور زائران در عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) و خدمت‌رسانی بهتر به زائران در این ایام، بررسی و تصمیم‌های مختلفی اتخاذ شد.

اوحدی با یادآوری آن‌که سالانه میلیون‌ها شیعه اهل بیت(ع) در ایام اربعین حسینی(ع) فاصله نجف اشرف تا کربلای معلی را پیاده طی می‌کنند، ادامه داد: به همین دلیل ستادهایی در شهرهای مهران، بستان، اهواز و خرمشهر پیش‌بینی شده و قرار است ادارات حج و زیارت استان‌های کرمانشاه و لرستان نیز به عنوان استان‌های معین به زائران عتبات در ایام اربعین حسینی خدمت‌رسانی کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: در مذاکره با مرکز پزشکی حج و زیارت نیز قرار شده تمامی زائران ایرانی عتبات در ایام اربعین، تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در طول مسیر به آنها خدمات پزشکی ارائه شود.

به گفته وی، سال گذشته 15 میلیون شیعه از سراسر جهان در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی حضور داشته‌اند که طرف عراقی پیش‌بینی می‌کند این رقم در ایام اربعین امسال به حدود 20 میلیون نفر برسد.

اوحدی تاکید کرد: افرادی که روادید ندارند، به هیچ وجه اجازه ورود به داخل خاک عراق را نخواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها