ناو لاوان و یک فروند بالگرد (SH3D) پس از تعمیرات اساسی دیروز به نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران ملحق شدند.
کد خبر: ۶۲۱۰۲۰

به گزارش ایرنا، فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دراین مراسم گفت: ارتش با ورود به حوزه ساخت و تعمیرات اساسی، اتکا و بهینه سازی سامانه ها و تجهیزات عمده دفاعی و تاکتیکی و درپی ارتقا و رشد اهداف سازمانی و صیانت از تمامیت ارضی و کیان ایران اسلامی تحت زعامت و تدابیر رهبری است.

دریادار دوم عباس زمینی افزود: این تجهیزات پس از تعمیرات اساسی و بهینه سازی که نشانگر بالندگی و پویایی صنایع دریایی و دفاعی ایران است، به نیروی دریایی ارتش ملحق شد. وی بیان داشت: از قابلیت های ناو نیروبر جمهوری اسلامی ایران«لاوان» بمباران ساحلی، حمل تانک و نفر بر است.

فرمانده فنی نیرویی دریایی ارتش افزود: این شناور3000تنی سال 64 به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد و فرآیند تعمیرات و بهینه سازی سامانه ها و تجهیزات شناور پس از 33 ماه تلاش خستگی ناپذیر و صرف یک میلیون و 254 هزار نفر ساعت کار مفید در مجموعه کارخانه های راهبری نداجا در بندرعباس انجام شده است.

دریادار دوم زمینی ادامه داد: در روند تعمیرات این شناور، 12 هزار قطعه حساس و مهم بومی سازی، 6400 قطعه معیوب تعویض، 195 سامانه تعمیر اساسی و بیش از 89 سامانه بهینه سازی شده است. وی درباره بالگرد (SH3D) ملقب به سلطان گفت: ماموریت اصلی این بالگرد انجام عملیات زیردریایی است و قابلیت حمل موشک و اژدر را داراست.

زمینی اضافه کرد:این بالگرد سال 50 به ناوگان بالگردی نداجا پیوست وپس ازسه مرحله تعمیرات اساسی در سال 76 زمین گیر شد، سال 90 تعمیراساسی شد و پس از 20 ماه دوره تعمیر و هفت ماه آزمایش های زمینی و پروازی امروز دوباره به چرخه فعالیت بازگشت. فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت: در روند تعمیر این بالگرد می توان به تعمیر و بازسازی کامل بدنه، موتورهای بالگرد، ارتقا و بهینه سازی نظام های رادیویی و تسلیحاتی، بومی سازی شبکه های اصلی نظام های الکترونیکی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها